بیت الله اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نباید تصور کرد چون ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده، پس باید تمام فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرد، چون بدتر از کرونا، گرسنگی است.

وی با بیان اینکه جبران زیان اقتصادی به مراتب از کرونا برتر است، اظهار داشت: بین رعایت اصول بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا و همچنین کسب و کار، باید یک نگاه متوازن برقرار باشد و راهکارهای خرید و ورود به بازار برای مردم تشریح و تبیین گردد.

اکبری تصریح کرد: مسؤولان به جای اینکه مدام مردم را به خانه نشینی تشویق کنند، بهتر است که روش‌های ضدعفونی در محیط‌های بهداشتی، اصول بهداشت و سلامت در بازار را توسعه داده و اجازه دهند که اقتصاد رونق داشته باشد.

این مدرس دانشگاه به واکنش اقتصاد داخلی چین به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دولت چین به علت اینکه اطلاعی از وجود ویروس کرونا نداشت و جامعه دچار همه گیری این ویروس شده بود، مدتی شهر ووهان را به کلی تعطیل کرد، اما اینطور نبود که تمام‌های شهر چین به حالت تعطیل درآیند و پس از مدتی مردم با رعایت اصول بهداشتی و سلامت در اماکن خرید حضور یافتند.

اکبری بیان داشت: اگر قرار باشد که همه مردم ایران در خانه بمانند، دیگر چه نیازی به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده است؟ بنابراین باید شرایطی را فراهم کرد تا مردم بتوانند  اقدامات روزمره را پیگیری کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نحوه خرید و کسب و کار در شرایط کنونی باید تغییر یابد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ابتدا خریدها باید به سریع ترین شیوه ممکن صورت پذیرد و از فروش هرگونه اقلام و مواد غذایی روباز در سطح شهر خودداری شود.

اکبری خاطرنشان کرد: اگر فروش کالاها در بازار کاهش یابد، قیمت‌ها شکسته شده و تقاضا را برای محصول افزایش می‌دهد که خود می‌تواند در مشکلات دیگری را در حوزه اقتصادی پدید آورد.

بر اساس شیوع ویروس کرونا، تجمع در بیشتر اماکن عمومی استان ممنوع شده و برخی از اصناف نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.