سردار سید هاشم غیاثی روز  چهارشنبه در حاشیه بازدید از ورودی ها و ایستگاه های غربالگری شهر شیراز با تجلیل و قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان استان فارس در راستای مقابله با بیماری کرونا، افزود: تلاش خستگی ناپذیر پزشکان و پرستاران استان فارس در خدمت رسانی به مردم و مقابله با بیماری کرونا یادآور روحیه ایثار و از خودگذشتگی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: بدون شک اَجرِ معنوی پزشکان، پرستاران و شهدای سلامت موجب رستگاری آنان در زندگی دنیوی و اُخروی خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سپاه و بسیج از ابتدای بروز این بیماری در کشور و استان در راستای خدمت رسانی به مردم به حالت آماده باش درآمده اند، گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل طبی و بیش از ۵۵ هزار عدد ماسک کشف و نیروهای سپاه و بسیج در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی برخورد شدیدی با محتکران اقلام بهداشتی در استان فارس داشته اند.

سردار غیاثی افزود:  انبارهای بسیاری از اقلام بهداشتی کشف و اقلام  مورد نیاز مردم برای توزیع به دستگاه های مسوول تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه با هدف صیانت از سلامت مردم، محلات، معابر پر رفت و آمد و مجتمع های مسکونی شیراز به صورت روزانه توسط بسیجیان ضد عفونی می شوند، گفت: بروز این بیماری اقشار محروم استان را با مشکلاتی در حوزه اقتصادی مواجه کرده که برای جبران این مشکلات ۶ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی و معیشتی سپاه فجر در بین افراد نیازمند در مناطق محروم توزیع می شود که ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان می باشد، همچنین ۵۰۰ سری جهیزیه نیز به زوج های جوان استان فارس اهدا می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سپاه فارس اقدامات بسیار خوبی در راستای حمایت از واحدها و کارگاه های تولیدی اقلام بهداشتی انجام داده است،  خاطرنشان کرد: مساله اساسی در مقابله با این بیماری توجه مردم به پیشگیری فردی و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و دستورالعمل های صادر شده از طرف ستاد مقابله با بیماری است.

سردار غیاثی با بیان اینکه رصد اطلاعاتی برای کشف اقلام بهداشتی احتکار شده بصورت ۲۴ ساعته در حال انجام است، گفت: علاوه بر برخورد شدید با محتکران اقلام بهداشتی، مساله مهم مقابله با تولید اقلام و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده غیراستاندارد در دستورکار سپاه فجر قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از واحدهای غیرمجاز تولید محصولات غیر استاندارد بهداشتی نیز طِی روزهای گذشته کشف و با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند برخورد قاطعی  صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه سپاه، بسیج و دستگاه قضایی استان در کنار کادر بهداشت و درمان فارس هستند، افزود: قرارگاه زیستی و مقابله با بیماری در سطح سپاه فارس تشکیل شده است. 

سردار غیاثی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی فارس بعنوان قشر تخصصی عرصه بهداشت و سلامت در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند، اظهارکرد: براساس توافقنامه ای که بین سپاه فجر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز  منعقد شده در حال حاضر درمانگاه بقیه الله (عج) سپاه فارس بعنوان یکی از مراکز پایش بیماری کرونا در شیراز در حال انجام وظیفه می باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه گروه های جهادی بسیج در ضد عفونی اماکن و تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم پیشرو هستند، گفت: پایگاه های مقاومت بسیج با نظارت شبکه بهداشت روزانه ۳۵ هزار عدد ماسک تولید و توزیع می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.