عزیزاله شهبازی پنجشنبه شب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در البرز افزود: از خدمات کادر درمان استان در بخش های مختلف و تمام کسانی که در این برهه مجاهدت و ایثار کردند، قدردانی می کنیم چراکه این همراهی ها سبب شد تا نسبت به سایر استان ها وضعیت وخیمی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز رییس جمهوری طی تماس تلفنی ضمن اخذ گزارشی از اقدامات ستاد مدیریت کرونا در البرز به تمام دست اندرکاران مقابله با کرونا ویروس در استان، خدا قوت گفت و بلافاصله به وزرای مربوطه دستور دادند تا پیگیر تامین نیازها در این زمینه باشند.

شهبازی گفت: هر گونه کوتاهی در روند امور به طور قطع مورد پیگیری و توبیخ قرار می گیرد و گزارش های تمام اعضای ستاد  مدیریت کرونا به صورت مرتب و پیوسته رصد می شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: بهره برداری از ظرفیت خیرین برای مبارزه با شیوع کرونا  ضروری است و باید آموزش و پرورش، هلال احمر و تمام نیروهایی که در بخش بهداشت و درمان کار کرده اند، به کمک کادر پزشکی بروند تا آنها پس از استراحت با قوای بیشتری دوباره وارد میدان شوند.
وی  با اشاره به اینکه دهکده سلامت البرز نیز آمادگی خود را برای اختصاص نقاهتگاه به بیماران کرونا، اعلام کرده، افزود: جهادکشاورزی نیز سوله های خود را در فردیس برای تجهیز و بهره برداری  برای نقاهتگاه ارایه دهد.
شهبازی افزود: در زمینه احتکار از مجموعه نیروهای بازدارنده که برای کشف اقلام دارویی و بهداشتی ورود کرده اند، قدردانی می شود و تامین الکل نیز توسط ستاد ملی کرونای کشور به وزارت صمت محول شده که این امر باید از استان البرز پیگیری شود چراکه تولیدکنندگان به الکل نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در زمینه پیشگیری اقدام کردند، تقدیر می کنم چراکه بازار اشباع از محصولات و تجهیزات ضد عفونی کننده شد، مقامات قضایی، نظامی و انتظامی، رسانه ها و به ویژه تولیدکنندگان و تمام مجموعه استان کمک کردند که وضع بهتری داشته باشیم.
استاندار البرز تاکید کرد: باید تدبیری شود، بخشی از اعتبارات که دستگاه ها موفق به جذب آن نشده اند به سمت دانشگاه علوم پزشکی سوق پیدا کند. 
وی با قدردانی از اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج برای  اعطای پک هدیه به کادر درمان استان البرز ، گفت: از سایر شهرداری ها نیز انتظار می رود در این زمینه اقدام کنند.
شهبازی افزود: از سپاه پاسداران البرز نیز کمال تشکر را برای برنامه ریزی در خصوص اختصاص نقاهتگاه ها، دارم و امید است نیروی انتظامی نیز با ماشین آلات خود برای ضدعفونی معابر وارد عمل شوند.

۸۱ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته اخیر در البرز جان باخته اند .

اکنون ۴۶۰ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.