نکته شایان توجه در باره این گروه، معلولیت عوامل آن است. اعضای این گروه را افرادی تشکیل می‌دهند که هریک دچار ناتوانی جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی، بیماری ام. اس و دیگر انواع آن هستند.  

کارگردان این نمایش، پنجشنبه (هفدهم بهمن‌ماه) در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: نمایش "چرا بارون نمیاد" در پاییز سال 98 در جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس که در بندرعباس برگزار شد موفق به کسب پنج مقام شده است.

امرالله جمالی افزود: دستیابی‌ به مقام دوم بازیگری زن نابینا، مقام ویژه بازیگری معلول ذهنی، مقام ویژه طراحی صحنه و مقام ویژه متن به سبب پرداختن به موضوع معلولان از جمله موفقیت‌های این نمایش بوده است.  

وی، درونمایه این نمایش را ارایه تعریفی از فرهنگ معلولیت در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اینکه نحوه مواجهه مردم با معلولان چگونه است، چگونه باید باشد، نشان دادن انزواطلبی، جذب شدن معلولان به جامعه و شکوفا کردن توانایی‌های معلولان در این نمایش ارایه می‌شود.

جمالی همچنین با اشاره به همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای ارایه این نمایش، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و فرهنگسرای شهروند با مهیا کردن فرصتی برای نمایش این اثر، این امکان را فراهم آورده‌اند تا صدای معلولان در قالب هنر شنیده شود، این رویکرد باید مدنظر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دغدغه‌مند در عرصه فرهنگی باشد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر هنرمندان به ویژه معلولانی باشیم که تلاش شایان توجهی برای حضور در اجتماع و آموزش آموزه‌های فرهنگی به مردم دارند.

نویسنده نمایش "چرا بارون نمیاد" حمید وارسته و کارگردانی آن به صورت مشترک بر عهده امرالله جمالی و نرگس حاتمی است و فاطمه کشاورزی، امرالله جمالی، نسترن غدیری، رامین حیدری، علیرضا منصوری طهرانی و سیدمحمدسعیدعلیزاده در آن ایفای نقش می‌کنند.

نوازنده ویولون این نمایش، علی آقاحسینی و نور و صدا بر عهده علی اصغر جمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.