اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات این لایحه را در جلسه گذشته تصویب کردند و روز یکشنبه تصویب پیشنهادات و جزییات لایحه تعیین نرخ پارک حاشیه ای را در دستور کار قرار دادند .

پارک حاشیه ای تهران اکنون رایگان است اما پس از تصویب پیشنهادها و جزییات لایحه، شهرداری موظف است تا پایان فروردین سال ۹۹ مبلغ آن را تعیین و اعلام کند.

محمد سالاری عضو شورای تهران پیشنهاد رایگان بودن پارک حاشیه ای برای جانبازان و معلولان را مطرح کرد .

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این پیشنهاد گفت: در همه جای دنیا جای مخصوصی را با علامت جای پارک معلول مشخص می‌کنند و معلولان اگر در این فضاها خودروی خود را پارک کنند توقف برای آنها رایگان می‌شود.

«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با بیان اینکه همه معلولان و جانبازان پلاک معلول ندارند، گفت: این افراد باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند تا پارک حاشیه ای برای آنان رایگان حساب شود .

«حجت نظری» عضو دیگر شورای شهر تهران هم تاکید کرد که در حال حاضر بسیاری از معلولان به دلیل محدودیت‌هایشان نمی‌توانند وارد جامعه شوند و به نظرم باید همه فضاهای پارکینگ برای خودروی معلولان و جانبازان رایگان شود.


امکان رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن

«زهرا نژاد بهرام» عضو دیگر شورای تهران با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد من این است که امکان رزرو پارک حاشیه‌ای با استفاده از اپلیکیشن به مدت سه ساعت در محدوده‌های شهری امکان پذیر باشد.

وی تاکید کرد که شهرداری تهران می‌تواند براساس این پیشنهاد با استارت‌آپ‌های مختلف وارد مذاکره شود.

 وی خاطر نشان کرد: با این روش می‌توانیم پارک حاشیه‌ای را بهتر مدیریت کنیم.

نژاد بهرام اظهار داشت: خودروهای دروبین داری که در حال حاضر فضای پارک حاشیه‌ای را کنترل می‌کنند ، می‌توانند به گونه‌ دیگری طراحی شوند تا خودروهایی که به صورت غیر مجاز در محل‌های از پیش رزرو شده توقف کرده‌اند، نیز شناسایی شوند.

«حجت نظری» عضو دیگر شورا درباره این پیشنهاد گفت: در پی استفاده از اپلیکیشن، میزان ترافیک کاهش می یابد .

وی گفت: از این طریق شاید بتوان پدیده پارک دوبل را کنترل کرد.

ضرورت ساماندهی فضای پارک مقابل ساختمان‌های پر تردد

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد ضرروت ساماندهی فضای پارک مقابل مراکز فرهنگی، تجاری، آموزشی را در دستور کار قرار دادند .

«علی اعطا» عضو و سخنگوی شورای شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: در یکی از بندهای لایحه پارک حاشیه ای  آمده است که در راستای ساماندهی پارک حاشیه‌ای، پارک مجاور و مقابل منازل مسکونی ، اداری، تجاری، آموزشی و غیره با نصب علایم مخصوص در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. 

وی گفت: این بند یعنی اختصاصی کردن فضای خیابان به نفع کاربری‌های خاص که اصلا منطق ندارد.

 وی تاکید کرد : این بند از لایحه به این معنا است که می‌خواهیم فضای خیابان را برای دریافت عوارض اختصاصی کنیم.

اعطا افزود: نباید اجازه دهیم که امتیاز خاصی در اختیار افراد خاص قرار  گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.