کامبیز لقمانی مقدم روز سه شنبه در جلسه مناسب سازی اماکن عمومی در فرمانداری آستارا اظهار کرد: چهار مسیر متتهی به خیابان های اصلی آستارا برای تردد معلولان مناسب سازی شده است اما باید این اقدامات در نقاط مختلف شهر ادامه یابد.

وی بیان کرد: بسیاری از معلولان از بالا بودن ارتفاع برخی دستگاه های خودپرداز بانک ها گلایه مند هستند و با مشارکت شهرداری و روسای بانک ها، ارتفاع این دستگاه ها اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: راه دسترسی تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی غرب گیلان در آستارا مناسب نیست و بخشداری مرکزی با همکاری دهیاری های ویرمونی و هودول، مسیر را شن ریزی و آسفالت کنند.

لقمانی مقدم گفت: سازمان نظام مهندسی، نقشه های معماری ساختمان ها و اماکن عمومی را پیش از صدور پروانه ساختمان کنترل کند و شهرداری ها در ساخت و سازها بر اجرای آئین نامه های مناسب سازی تاکید کنند.

معاون فرماندار آستارا افزود: باید با هم افزایی دستگاه ها شرایط حضور پر رنگ معلولان و جانبازان در جامعه و بهره مندی یکسان آنها از خدمات و تسهیلات دولت میسر شود. 

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار آن از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.