آیدین رحمانی رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان، افزود: این کمیته در همه شهرستان‌ها با حضور نمایندگان فرمانداری، بهزیستی، راه‌وشهرسازی و شهرداری تشکیل می‌شود تا مشکل جانبازان و معلولان حل و فصل شود.
وی بیان کرد: ضوابط مناسب‌سازی معابر شهری برای تسهیل تردد معلولان و افراد سالخورده نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعاملات اجتماعی معلولان، جانبازان و سال‌خوردگان منوط به مناسب‌سازی معابر است و این مهم نباید به ایجاد رمپ و اصلاح هندسی معابر محدود شود.
رحمانی اظهار داشت: شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که افراد معلول خود را جدای از سایر اعضای جامعه نبینند و در برقراری ارتباط و انجام امورات خود از بستر و امکانات مناسب برخوردار شوند.
وی همچنین بر تخصیص ردیف بودجه از محل اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین اعتبار و امکانات مورد نیاز مناسب‌سازی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه گزارش اجرای طرح مناسب‌سازی ادارات و معابر شهری در شهرستان‌های نقده و ماکو ارائه شد.
در بیشتر شهرهای آذربایجان‌غربی به مناسب‌سازی پیاده‌روها، فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی جهت سهولت در تردد دهها هزار معلول استان کم‌توجهی شده و این موضوع زندگی آنان را با مشکلات عدیده مواجه کرده‌است؛ اگرچه برخی از اقدامات مثبت مدیریت شهری در ارومیه نیز در این زمینه قابل چشم‌پوشی نیست.
بهزیستی هم به عنوان نهاد متولی و حمایت‌کننده از این قشر در این مسیر به مشارکت سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیازمند است تا بستر لازم برای بهره‌مندی آنان از حقوق شهروندی مورد نظر رییس‌جمهوری را فراهم کند.
مناسب‌سازی اماکن و چگونگی این مسئله در ادارات طبق تبصره 3 ماده دوم قانون حمایت از معلولان مورد تاکید قرار گرفته اما مناسب‌سازی محیطی که سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌است به طور طبیعی به چندین سال پیگیری و جدیت مسوولان و مطالبه نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.