به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید ظهر پنجشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه مسئولیت دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی است، افزود: کسانی که به سرعت وارد رشته‌های این دانشگاه می‌شود می‌تواند در راه اندازی کسب و کار موفق باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی از دیگر مراکز آکادمیک پیشرو است، عنوان کرد: مأموریت این دانشگاه ایجاد کردن فضای کسب و کارهای کوچک است و علم آفرینی از اولویت‌های ما نیست.

امید در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره درون دانشگاهی «حرکت» دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ کمتر از ۲۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه فوق مرتبط با رشته تحصیلی بود، اعلام کرد: نزدیک به ۱۰۰ رشته در دانشگاه علمی کاربردی در کل کشور دیگر وجود ندارد زیرا زمینه آن توجیهی نیست و زمینه کاری ندارد و تمایلی به آن دیده نمی‌شود.

۷۰۰ دوره در حال اجراست

وی ادامه داد: در دانشگاه بیش از هزار و ۷۰۰ دوره تعریف شده است اما ۷۰۰ دوره در حال اجرا می‌باشد که روندی معمول است.

امید پیرامون جشنواره حرکت هم اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ اثر و دستاورد را دانشجویان مراکز علمی کاربردی به این جشنواره ارائه کرده‌اند در هر حوزه ۳ نفر برگزیده شده‌اند و مجموعاً از ۳۳ نفر از آنها تقدیر خواهد شد؛ از دانشجویان برتر دانشگاه هم تقدیر خواهد شد این افراد از لحاظ معدل و کارهای علمی و نوآوری در سراسر کشور ارزیابی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار ارزشمندی ارائه شده است و اشتغالزایی بالایی دارد در حوزه صنعت کشاورزی داروهای گیاهی کارهای خوبی ارائه شده است که بسیاری از اینها برای تجاری سازی محصول خود نیاز به حمایت معنوی و مادی دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار آزمون‌های متمرکزی را در سراسر کشور برای همه مراکز علمی و کاربردی برگزار شد، افزود: در نیم سال سال تحصیلی، همه مراکز علمی کاربردی این آزمون‌ها برگزار شد و این رویه مصوب خواهد بود و از این به بعد در انتهای هر نیمسال تعدادی از دوره که از قبل هم اطلاع می‌دهیم.

انتشار ۳۰ عنوان کتاب در راستای دانش افزایی

وی از انتشار ۳۰ عنوان کتاب با مشارکت مرکز نشر دانشگاهی در راستای دانش افزایی خبر داد و افزود: این کار در سلسله فعالیت‌های کیفیت افزایی دانشگاه بود و به خوبی در سراسر کشور انجام شد و ۵۰ هزار دانشجو را مدیریت کردن برای آزمون سراسری نیازمند این موضوع بوده است.

به گفته امید، در مراکز علمی کاربردی بیش از ۱۵۰ مرکز نوآوری وجود دارد با این هدف که صاحبان ایده برای تجاری سازی و ایجاد کسب و کارهای متناسب با آن ایده هم افزایی داشته باشند؛ در اکثر استان‌ها کلینیک مشاوره کارآفرینی هم راه‌اندازی شده در کنار اینها مدرسانی که برای پیشبرد خواسته‌هایشان درخواست تسهیلات کنند ۵۰ میلیون وام با بهره ۲ درصد پرداخت می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: دانشجویان باید سعی کنند سرمایه‌گذار پیدا کنند و تسهیلات دولت برای راه‌اندازی است فقط و در تولید انبوه نیاز به همکاری سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جشنواره درون دانشگاهی «حرکت» با معرفی برگزیدگان در شیراز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1346735
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.