شیرزاد کمالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پرورش مرغ گوشتی ۲۰هزار قطعه‌ای در زمینی به مساحت ٨٠٠٠ متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

وی بیان کرد: با افتتاح این مرغداری ٢٢٠ تن به تولیدگوشت مرغ شهرستان خاش افزوده می‌شود. 
مدیرجهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان هم‌اینک ۴۰ واحد مرغداری فعال دارد که ٦ واحد پرورش مرغ گوشتی دیگر نیز با تولیدبیش‌از هزار و ۳۲۰ تن در سال در حال ساخت است.

به گفته فرماندار خاش سالانه هفت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز و سفید در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولیدی استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

صاحب‌گل صالحی افزود: هر سال به همت کشاورزان و دامداران پر توان شهرستان خاش ۲ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز، چهار هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۸۰ تن تخم‌مرغ، چهار تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن شیر تولید می‌شود.
وی بیان کرد: حدود ۴۰ واحد مرغداری فعال در خاش وجود دارد که با برنامه ریزی و حمایت از سرمایه گذاران در تلاشیم مشکل واحد غیرفعال تولیدی کشتار روز و بسته بندی مرغ و نیز مشکل واحد تولیدی جوجه یکروزه شهرستان برطرف شود.
فرماندار خاش اظهار داشت: با تلاش و همت یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت الگویی کار پرورش ۵۰ قطعه شترمرغ در خاش آغاز و این بهره بردار تاکنون نتیجه خوبی گرفته است.
وی گفت: هم اینک افزون بر ۵۰۰ هزار گاو، گوسفند و بز، ۶ هزار و ۴۶۰ نفر شتر و ۸۹ هزار قطعه مرغ بومی در خاش پرورش داده می‌شود.
صالحی با اشاره به اینکه کارخانه جوجه یک‌روزه با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون قطعه جوجه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است افزود: تجهیزات لازم برای راه اندازی این طرح از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری شده که در صورت رفع مشکلات اعتباری و گمرکی در مدت زمان کوتاهی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.