به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح الله میرزایی در همایش طلایه داران امر به معروف ضمن بیان اینکه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر مطالبات و درخواست‌های دارند که باید به این سوالات پاسخ گفت و بیان کرد: این ستاد دستخوش تغییراتی شده و این تغییرات باعث شده تا رویکردهای جدیدی گرفته است.

وی اضافه کرد: افرادی که به عنوان طلایه داران امر به معروف نامیده می‌شود باید فعالیت آنان رسمی شود و با ایجاد پرونده به دنبال ارائه خدمات بهتری به جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام میرزایی اظهار کرد: یکی از زیر بناهای تمدن اسلامی و جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و این وضعیت باید نسبت به گذشته وضعیت بهتری داشته پیدا کند و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد باید برطرف شود.

او با تاکید بر اینکه امر به معروف در جامعه تبیین نشده، خاطرنشان کرد: مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و نمی‌توان گفت که مردم این مهم را بلد نبوده اما اطلاعات کلی در این خصوص دارند و نکته قابل توجه این است که افرادی که نسبت به امر به معروف بی تفاوت اند عذاب وجدان نسبت به این موضوع هم ندارند

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه برخی از قوانین حمایت از آمرین به معروف به درستی اجرایی نمی‌شد، افزود: معضل اکنون جامعه این است که دینداران جامعه نیز نسبت به امر به معروف بی تفاوت اند اکنون فرصتی است که باید این موضوع در جامعه آسیب شناسی شود.

به اعتقاد میرزایی امر به معروف یکی از بهترین روش‌های تعامل اجتماعی است و تصریح کرد: طلایه داران امر به معروف در کنار روحانیان وظیفه خطیر تبیین روش‌های صحیح امر به معروف را در جامعه بر عهده دارند.

او با تاکید بر اینکه محدود کردن امر به معروف منجر به کاهش اثرگذاری در جامعه می‌شود، افزود: نمی‌توان امر به معروف را محدود به مسئله حجاب کرد و این امر الهی باید در تمامی شاخصه‌های اجتماعی لحاظ شود و هیچ محدودیتی در آمرین به معروف هم وجود نداشته و ندارد.

سرپرست معاونت مطالبه گری ستاد امر به معروف کشور تصریح کرد: یکی از اصلی ترین کارکردهای این موضوع امر به معروف کردن مسئولین و مدیران کلان کشوری است و اگر امر به معروف در این حوزه وارد شده بود شاهد بودیم که مطالبات مردمی بهتر در جامعه دنبال و به هدف می‌رسید.

وی در خصوص عرصه بندی فعالیت‌های امر به معروف بیان کرد: عرصه‌های مختلفی در امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده و از جمله آنان می‌توان به عرصه مسئولین، منابع طبیعی، گردشگری، اقتصادی و … اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1342551
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.