حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مهمترین عوامل ترویج عفاف و حجاب در جامعه حمایت از تولیدکنندگان لباس‌های ایرانی و اسلامی در کشور است که باید مدیران دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته‌باشند.

وی بیان کرد: شایسته جامعه اسلامی نیست که خانواده‌های متدین برای تهیه لباس و پوشاک خود در فشار و مشکلات باشند اما در مقابل میزان تنوع در حوزه لباس‌های نامتعارف به‌قدری باشد که جامعه به سمت ترویج پوشش‌های هنجارشکنانه سوق پیدا کند.

وی اظهار کرد: مسوولان به‌ویژه در حوزه دادگستری باید با نظارت و حمایت جدی‌تر از متولیان، از ترویج بی‌حجابی در جامعه توسط فروشندگان و عرضه‌کنندگان البسه و سایر اقلام و خدمات در حوزه‌های درمانی و خدماتی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب مقوله بسیار مهمی است اما بدون اعمال قانون در این زمینه توسط نهادهای اجرایی و مدیریتی، نهادینه‌سازی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: نهادهای حاکمیتی و اجرایی در کنار متولیان فرهنگی باید بر اجرای قاطعانه و درست قوانین در این زمینه همت داشته باشند تا بتوانیم شاهد جامعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: وظیفه شرعی و قانونی مسوولان ادارات و نهادها، اهمیت دادن به مسأله عفاف و حجاب است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه زیرمجموعه خود به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به اقدامات صورت گرفته در حوزه پوشش کارکنان دولت و اقدامات برخی سازمان‌ها و ادارات در ترویج عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم بوده و باید از تلاش‌گران این عرصه به‌صورت ویژه قدردانی شود.

به گزارش ایرنا، حجاب و عفاف از جمله مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام است و بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز به این امر اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.