به گزارش دریافتی، مصطفی اوجی اعلام کرد:‌در سال ۹۸ تعداد ۳۶۱ پروانه تاسیس واحد تولیدی گلخانه به مساحت ۲۲۹ هکتار توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شده است. 

وی گفت: حذف استعلامات در واحد صدور مجوزهای گلخانه در این استان سبب تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها و جذب بهره برداران در این بخش شده است.

وی ادامه داد: شمار پروانه های تاسیس در واحد تولید گلخانه امسال در مقایسه با سال گذشته ۴ و نیم برابر افزایش  داشته است.

او بیشترین نوع فعالیت را به ترتیب در زمینه سبزی و صیفی به میزان ۱۹۹ هکتار،گل و گیاهان زینتی ۱۹ هکتار ،گیاهان دارویی و محصولات باغی ۶ هکتار و علوفه ای و نشاء را ۴ هکتار عنوان کرد.

اوجی با استناد به دستورالعمل ابلاغی صدور مجوز در واحد تولیدی گلخانه،گفت: در مراحل صدور مجوز گلخانه ، متقاضی پس از احراز هویت و ارائه مدارک لازم با دریافت پروانه تاسیس گلخانه امکان ساخت و ساز و دریافت تسهیلات از بانک میسر می شود که پس از اتمام عملیات احداث و تجهیز گلخانه در مرحله آماده سازی برای کشت و آغاز فعالیت در واحد تولیدی نیازمند دریافت پروانه بهره برداری است.

وی گفت:‌ افزایش چشم گیر درخواست متقاضیان احداث گلخانه از یک طرف و برخی مسایل و مشکلات از قبیل وثیقه بانکی،عدم توانایی در بازپرداخت سود بانکی،شرایط نامساعد در بازار سبب شده است در سال ۹۸ تعداد ۲۹ پرونده به مساحت ۱۵ هکتار موفق به دریافت پروانه بهره برداری شوند.

مدیر صدور مجوزها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیشترین سهم گلخانه در سطح این استان را به ترتیب در شهرستان های شیراز،بیضا، مرودشت،پاسارگاد و جهرم دانست و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد ۴۵۰ پرونده پروانه تاسیس گلخانه به میزان ۳۰۰ هکتار به مرحله صدور مجوز برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.