جلیل حسنی دوشنبه، دوشنبه در جشن هفته وحدت در شهر لار افزود: وحدت در وضعیت عادی، موضوع قابل قبول جامعه و دارای پشتوانه عقلی، دینی، علمی و تجربی است،

این فرهنگ نشات گرفته از احکام اسلامی است و ریشه در زبان، آداب، رسوم و تاریخ مشترک دارد که نه‌ تنها باید برای نسل فعلی، بلکه باید برای نسل‌های آینده نیز نهادینه شود.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: وحدت حتی در حالت صوری هم می‌تواند زمینه رشد، توسعه و ترقی و ارتقای همه‌ جانبه یک جامعه را فراهم کند همچنان که در جهان امروزی این موضوع حتی در بین جریان‌های سیاسی به‌ صورتی برنامه‌ریزی شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی، خدا، پیامبر، قبله، قرآن و دینی یکسان دارند و حتی دشمنشان نیز مشترک است بنابراین دلیلی ندارد که بینشان اختلاف باشد.

معاون استاندار فارس  ادامه داد: هنر ما این است که ایده‌ها و کلام تاکیدی بر وحدت را در عمل به منصه ظهور و بروز برسانیم و ضمن آشنایی با سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص)که تاکید بر برادری، محبت و وحدت مسلمانان دارد، این سنت پسندیده را حفظ کنیم.  

حسنی، با بیان اینکه رشد و توسعه جوامع بشری و رونق تولید در گرو اتحاد است، این فرهنگ را راهگشای حل مشکلات و معضلات جامعه قلمداد کرد.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود، وحدت میان اقوام را در این شهرستان مثال‌زدنی خواند و آن را الگویی برای کشور دانست و گفت: ارتقای بخش اوز به شهرستان و همراهی و حمایت مردم لارستان نشان داد که وحدت در لارستان وحدتی صرفا کلامی، صوری و تاکتیکی نیست بلکه وحدتی اعتقادی است.

حسنی ادامه داد: همبستگی و وحدت مردم در جنوب فارس، امری ریشه دار است و در عمل و در همه سطوح اجتماعی نمود و جلوه ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: اتحاد در این منطقه، ریشه‌گرفته از اشتراکات سرزمینی نیست که با تفکیک اداره‌ها خدشه پذیر باشد بلکه این وحدت از عمق وجود مردم نشات گرفته و در انسجام تاریخی و دینی و فرهنگی ریشه دارد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین به تاثیر بسزای وحدت در عرصه اجرایی و اداری هم تاکید کرد و گفت: تصمیمات، مصوبات و ایده‌های نو در صورتی ارزشمند است که قابلیت اجرایی داشته باشد.

هفته‌ وحدت، حدفاصل ولادت نبی اکرم (ص) در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعیان است. 

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.