به گزارش ایرنا، به دنیا آمدن امیرمؤمنان، علی (ع) در درون خانه خدا فضیلتی است که محدّثان شیعه و دانشمندان علم انساب آن را در کتاب های خود نقل کرده اند و در میان دانشمندان اهل تسنن گروه زیادی به این حقیقت، تصریح و آن را یک فضیلت بی نظیر خوانده اند.
آنچه مهم و ضروری است که جامعه اسلامی، اعم از شیعه و سنی به آن توجه کنند، راز و فلسفه این ولادت در درون خانه خداوند و کعبه است.
خداوند زاده نشده و دارای فرزند نیز نمی باشد، ولی یک امر را نمی توان انکار کرد و آن اینکه صدای گریه نوزادی از خانه خدا به گوش رسیده است.
ولادت علی (ع)در درون خانه خدا رمز و رازش این است که بدانیم قلب خانه خدا و توحید را ولایت و امامت علی (ع)تشکیل می دهد.
هر سال روز سیزدهم رجب بخاطر زادروز وصی نبی مکرم اسلام، مولای متقیان، امیرمومنان، پیشوای مسلمانان، نخستین امام شیعیان، ابوالسبطین، حضرت امام علی بن ابی طالب (ع) و جشن و شادمانی پیروان اهل بیت (ع)، در جمهوری اسلامی ایران به « روز پدر » نام گذاری شده تا از این طریق از پدران پرتلاش و زحمتکش این مرز و بوم که علاوه بر همت در تامین معاش و اسباب زندگی، نقش بسزایی در آشنایی فرزندان خویش با مکتب اهل بیت (ع) داشته و آنان را از انحرافات فکری و عقیدتی بازداشته و با نور اسلام و قرآن و مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) آشنا و سیراب کردند، تقدیری به عمل آید.
این سُنتی حسنه و کرداری است خداپسندانه که امروز هرچه بیشتر با پاسداشت آن باید به وظایف دینی خود عمل کرد.
البته این نام گذاری بی دلیل نبوده و مستنداتی نیز دارد، زیرا رسول معظم اسلام حضرت محمد (ص) در روایتی خود و امام علی بن ابی طالب (ع) را پدران امت اسلام قلمداد کردند و فرمودند:' أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة '، یعنی: من و علی پدران این امتیم. بدین جهت روزمیلاد خجسته حضرت امیر مؤمنان (ع) به روز پدر نامیده شده است.
امید آن می رود بازنده نگه داشتن این ایام پر برکت زمینه هر چه بیشتر سعادت دنیوی و اخروی برای انسانها در مسیر قرب حق تعالی فراهم شود.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.