رئیس شورای شهر شیراز روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور برای شهرداری شیراز سه هزار و ۶۱۹ پست تعیین کرده است که برای این کرسی‌های فنی و تخصصی شش هزار و ۵۰۰ نفر اکنون در شهرداری به کار گرفته شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه نیروهای شهرداری شیراز اعم از شرکتی و سایر نیروها حدود ۱۲ هزار نفر است. شهرداری شیراز اکنون با حجم زیادی از فشارهای مالی مواجه است در صورتی که جوان‌هایی نیز هستند که از تخصص بالایی برخوردارند اما نتوانسته اند در سال‌های  اخیر بر اساس شایستگی وارد این مجموعه شوند.

وی اظهار داشت: در دوره فعلی شهرداری شیراز تاکنون تنها حدود ۲۰۰ نفر جذب این نهاد شده اند.

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه ضمن استناد به چند عدد و رقم،گفت: شورای فعلی شهر شیراز در بحث فضای سبز خوب عمل کرده است.

موسوی ادامه داد: میزان تغییر کاربری باغات شیراز در دو سال گذشته با اختلاف فاحشی روبه رو بوده به گونه‌ای که یکی از نقاط قوت شهرداری و شورا فعلی شیراز جلوگیری از روند صعودی تغییر کاربری باغات شیراز بوده است.

وی همچنین در خصوص بازنگری قراردادهای شهرداری در کمیسیون ماده ۳۸ نیز گفت: ۱۸ تخلف و بی دقتی از سوی برخی مدیران که عمدتا به گذشته  باز می گردد در این کمیسیون مشهود بوده که بخشی از این اشکالات ناشی از عدم رعایت مقررات شکلی و بخشی نیز مربوط به بی توجهی به حقوق طرفین قراردادها است که موجب تضییع حقوق شده است.

مسیرهای دسترسی صدرا به شیراز 

موسوی در ادامه سخنان خود در پاسخ به خبرنگار ایرنا پیرامون کاستی های عمرانی در مسیرهای دسترسی بین شهر جدید صدرا و شیراز گفت: تیم مدیریت فعلی شهر شیراز مشکلی پیرامون همکاری و تعامل با شهرداری صدرا ندارد.

سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در این باره گفت: دوکوهک در واقع در حریم شیراز قرار گرفته اما عملا براساس قانون اجازه نمی دهد که به محدوده شیراز ملحق شود.

سعید نظری افزود: سال‌ها است که موضوع پیوستن دوکوهک به شیراز مطرح شده اما هنوز نظام شهری در این منطقه پیاده سازی نشده و این مشکل وجود دارد.

خروج کارخانه ها از شیراز چه شد؟

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه این نشست خبری به خروج کارخانه ها از داخل شهر شیراز اشاره کرد و گفت: مسئله خروج کارخانه های آلاینده در ۲۵ سال گذشته در دستور کار مدیریت شهری شیراز بوده که در دوره کنونی شورای این شهر کارخانه ریشمک از داخل شهر منتقل شد و کارخانه پشم شیشه نیز در حال انتقال تجهیزات به فاز دو شهرک صنعتی است که احتمالا تا پایان امسال بطور کامل این کارخانه نیز به خارج از شیراز منتقل می شود.

نظری ادامه داد: خروج کارخانه سیمان از شیراز در جلسات اخیر شورا مطرح شده اما کارکنان این واحد تولیدی اراده ای برای خروج آن از شهر ندارند و همچنین انتقال این کارخانه نیاز به تامین منابع ارزی و ریالی دارد که هنوز محقق نشده که نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی به دنبال تامین منابع مورد نیاز انتقال این کارخانه هستند.

وی در خصوص انتقال کارخانه روغن نباتی نیز گفت: این کارخانه در یک منطقه مهم که محل قرارگیری آثار و اماکن شاخص گردشگری شیراز است قرار گرفته و زمین این کارخانه نیز متعلق به افراد و دستگاه های مختلفی نظیر اوقاف است و احتمالا قرارداد ۹۹ ساله آن نیز تا دو سال آینده به اتمام می رسد.

نظری در باره فضای سبز شیراز هم گفت: ۳۷ میلیون متر مربع مجموع مساحت فضای سبز شیراز است که سرانه هر نفر ۲۶ متر مربع است.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: در طول عمر شورای شهر فعلی شیراز کمتر از ۴ هزار مترمربع تغییر کاربری باغات صورت گرفته در صورتی که در دوره قبلی مدیریت شهری شیراز ۲۰۰ هزار متر مربع تغییر کاربری باغات انجام شده است.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.