نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب سال ۱۳۷۱ هستند در حالی که استخدام کارکنان آن‌ها تابع قانون استخدام کشوری است و این خود یک تبعیض شغلی در حق یکی از بزرگ‌ترین نهادهای خدماتی است.

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان با اشاره به لزوم تسری قانون مدیریت خدمات کشوری به شهرداری‌ها، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید در خردادماه سال ۱۳۹۴ یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که به موجب آن شهرداری‌ها مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شدند مورد تصویب قرار گرفت، در آن سال بار مالی آن نیز از محل منابع داخلی شهرداری‌ها دیده شده بود، اما تصویب نهایی این طرح مسکوت مانده است. 

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر شهرداری‌ها تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب سال ۱۳۷۱ هستند در حالی که استخدام کارکنان آن‌ها تابع قانون استخدام کشوری است و این خود یک تبعیض شغلی در حق یکی از بزرگ‌ترین نهادهای خدماتی است.

تاج‌الدین گفت: تبعیض شغلی یعنی عدم توجه به رشد ضرایب حقوق کارکنان شهرداری‌ها در سال‌های گذشته موجب پیدایش نابرابری حقوق و دستمزد نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شاغلان در ادارات مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با شرایط استخدامی مشابه کارکنان شهرداری‌ها، حقوق به مراتب بیشتری دریافت می‌کنند در حالی‌که شهرداری‌ها هم به لحاظ گستردگی کار و هم به لحاظ میدانی بودن و عرصه محور بودن مأموریتشان سختی کار زیادی را تحمل می‌کنند.

کد خبرنگار: 13023


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.