سعیدرضا کامرانی شنبه ۱۳مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ملی کودک، دوران کودکی را از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد برشمرد و گفت: بیشترین تأثیر در شکل‌دهی به شخصیت آدمی در این دوران رخ می‌دهد و چهارچوب رفتاری هر فرد در این مقطع زمانی پدید می‌آید.

وی  عنوان کرد: کودکان امانت‌های الهی هستند که به عنوان نعمتی بی‌بدیل، به ما سپرده شده‌اند و خانواده‌ها به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ هر چند بخشی از این مسئولیت‌ به نهادهای اجتماعی مانند محیط های پرورشی و آموزشی سپرده شده است.

کامرانی تاکید کرد: اغلب والدین به صورت سنتی و غریزی کودکان را تربیت می‌کنند  و هیچ آموزش و مطالعه‌ای در این زمینه ندارند و بدون این که توجهی به فطرت، کنجکاوی، رغبت و نیازهای کودکان داشته باشند، آنان را امر و نهی می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: باید بپذیریم اگر تربیت کودک با مشکل مواجه است، به سبب نقص در برنامه‌ریزی، آگاهی، نداشتن نقشه راه و نداشتن اطلاعات کافی پدر، مادر و مربیان است؛ نه خود کودکان.

کامرانی با بیان اینکه توجه ویژه به کودکان از نشانه‌های انسان‌ها و جوامع مترقی است، ابراز داشت: هیچ کوششی ارزشمندتر از پرداختن به امور کودکان و نوجوانان نیست و در این راستا، رشد و بالندگی کودکان به عنوان شریف‌ترین و مهم‌ترین شهروندان هر جامعه‌ای در ساختن آینده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم دینمان را به کودکان ادا کنیم، باید در اموری همچون نیازهای فردی، اجتماعی، روانی، جسمی، بهداشتی، امنیتی و حقوقی با حساسیت و دقت لازم اقدام کنیم و خود را مسئول رفع امور آنان از راه‌های صحیح بدانیم.

کامرانی با اشاره به شعار هفته کودک امسال با عنوان "آینده را باید ساخت"، اظهار کرد: برای ساختن آینده بهتر، هیچ راهی نداریم جز اینکه کودکانمان را به بهترین صورت ممکن، تربیت کنیم.

به گفته این مقام مسئول تغییر در وضعیت ناگوار تربیتی کودکان متکی به آگاهی، کار و تلاش‌های فکری مستمر، کسب دانش نوین، هم‌افزایی و کسب مهارت‌های جدید برای کسانی است که به امور پرورشی و آموزشی کودکان می‌اندیشند و دغدغه رشد، فرهیختگی و کمال یافتگی آنان را دارند.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.