به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز ندایی روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس حقوق کودک افزود: باید والدین و مسئولان حوزه کودک نسبت به حق و حقوق کودکان واقف بوده و در جهت تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کودکان امروز آینده کشور را خواهند ساخت، توجه به حفظ حقوق انسانی و اجتماعی آنان را در حفظ سلامت جامعه آینده موثر دانست.

ندایی با اشاره به ظرفیت بالای تشکل‌های مردم نهاد خواستار ورود این سازمان‌ها به حوزه آگاه‌سازی جامعه در خصوص حقوق کودکان شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این همایش از تدوین بانک اطلاعاتی  کودکان آزار دیده استان خبر داد.

فریبا محمدلو افزود: آموزش والدین قبل و بعد از تولد کودک، شیوه فرزندپروری و توانمندسازی خانواده‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط دفتر بانوان استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد : همچنین کارگاه‌هایی با هدف فرهنگ‌سازی برای کاهش فاصله اجتماعی در خانواده‌ها ، شناسایی و کنترل آسیب‌های اجتماعی خانه تا مدرسه در بین خانواده‌ها برگزار شده است.

محمدلو گفت: جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل، منع اشتغال کودکان در خیابان، کاهش کودک همسری و جلوگیری از کودک آزاری از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی است که با هدف حفظ حقوق کودکان پیگیری و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شود.

هشتمین کنفرانس حقوق کودک به مدت یک روز با حضور معاون وزیر دادگستری، مدیران و کارشناسان جامعه شناسی در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.