به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، معصومه مرادیان روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های هفته کودک در قزوین افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از فعال ترین دستگاه های متولی حقوق کودک در استان به شمار می رود که در این راستا فعالیت های چشمگیری داشته است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین اظهار داشت: مسئولیت اجرای حقوق کودک تنها برعهده دستگاه هایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و بهزیستی نیست بلکه این وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است که نسبت به این مهم کوشا باشند.
مشاور استاندار قزوین در حوزه بانوان و خانواده در ادامه با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک،افزود: با توجه به اهمیت برنامه های حوزه کودک و بررسی مواد 54 گانه آن، کنوانسیون زیر نظر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مدت چهار سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و دستگاه های اجرایی گزارش فعالیت های خود در حوزه کودک را به صورت متناوب به این دفتر ارائه می کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: صدا و سیما یکی از مهم ترین نهادهای تاثیر گذار در جهت فرهنگ سازی آحاد جامعه است که فرهنگ رعایت حقوق کودک را نیز می تواند در جامعه جاری و ساری کند.
وی در ادامه از بومی سازی آموزش حقوق کودک مطابق فرهنگ کشور، استان و حتی شهرستان ها به عنوان یکی از مهمترین رکن پیشگیری از خشونت های علیه کودکان یاد کرد و افزود: نقش صدا و سیما در این راستا کاملا بروز و ظهور پیدا می کند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به طرح پویش شهری نیز اشاره کرد و افزود: تلاش داریم از طریق این طرح حقوق تمامی اقشار جامعه و بطور ویژه زنان وکودکان را با مشارکت و یاری تمامی نهادها، ائمه جمعه و جماعات، سازمان های مردم نهاد احیا کنیم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.