عبدالرضا رحمانی فضلی، شامگاه پنج‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز افزود: امروز دشمن ما را تهدید اقتصادی می‌کند و اگر بتوانند یک لحظه هم رحم نخواهند کرد و اگر کاری نمی‌کنند علتش این است که نمی‌تواند.

او اظهار داشت: بنابر این امنیت داخل و خارج به مسائل اقتصادی بستگی دارد و باید بتوانیم در داخل کشور رضایت‌مندی عمومی را ناشی از مسائل اقتصادی تامین کنیم ، باید از این سنت‌ها در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده مطلوب کنیم.

وی افزود: الان مردم به خاطر اسلام، رهبری و کشور سختی‌ها را تحمل می‌کنند و در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد تجمعات و اعتراضات در کشور کم شده است، البته رضایتمندی بالاتر نرفته اما مردم به خاطر اسلام، انقلاب، رهبری و امنیت کشور تحمل می‌کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: الان بزرگترین نارضایتی مردم مسائل اقتصادی است و برای داشتن استقلال در دنیا باید مسائل اقتصادی را حل کنیم.

نباید به ضرورت اقتصاد مقاومتی شک کنیم
وزیر کشور با بیان اینکه نباید ذره‌ای به ضرورت اقتصاد مقاومتی شک کنیم ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، هیچ مانع و مشکل اجرایی نداریم و هر مشکلی که وجود دارد از جانب خود دستگاه‌ها و قابل حل است و مدیران هم برای حل آنها اختیارات لازم را دارند.

رحمانی فضلی گفت: ددر حوزه تمرکززدایی در کشور تاکنون ۹۰ اختیار را به دستور رئیس جمهوری از دولت گرفته و آنها را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا در صورت نیاز پس از بررسی اختیارات بیشتری را به دستگاه‌ها واگذار کنیم.

رحمانی فضلی افزود: اگر مدیری به اقتصاد مقاومتی و انقلاب اعتقاد نداشته باشد نباید یک لحظه هم در پشت میز مدیریت بنشیند چرا که این خیانت به خون شهدا و آرمان‌های ملت است و در شرایطی که همه امکانات و برنامه‌ها برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی است اگر کسی اعتقادی به این راه ندارد باید کنار برود.

وی، با اشاره به وجود مدیران خوب و توانمند و همچنین بخش خصوصی فعال در کشور اضافه کرد: باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کنیم و از هر ابزار و ظرفیتی برای انجام این کار بهره ببریم.

او اظهار داشت: ما در برخی حوزه‌ها که اراده را بیشتر کرده‌ایم حرف برای گفتن داریم مانند صنایع نظامی و علوم پیشرفته و یکی از مسائل اختلافی ما با غرب هم همین است که چرا ما فلان فناری و علم پیشرفته دست یافته‌ایم.

وزیر کشور تصریح کرد: در حقیقت ما در حوزه علم موفق بوده‌ایم اما در حوزه اقتصاد به رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام شده به اندازه نیازی که داریم پیش نرفته‌ایم و با حدی که مطلوبیت ماست فاصله داریم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مجموعه این پیشرفت‌ها و مقاومت مردم در مقابل دشمنان سبب شده که امروز شاهد تغییر رویکرد از جانب آنها باشیم و ما نیز وظیفه داریم که با خدمت به مردم و افزایش رضایتمندی آنها به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی، پشتیبانی آنها را داشته باشیم.

وزیر کشور از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای تشکیل شورای توسعه استان‌ها خبر داد و گفت: این شورا متشکل از فعالان بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و هدف از تشکیل آن استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان‌هاست.

او افزود: یقین دارم که بیش از ۸۰ درصد کار اقتصاد مقاومتی را در استان‌ها می‌توان پیش برد و آنچه که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد نیز توسط مدیران پیگیری شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: البته من برخی موارد به استانداران گلایه می‌کنم که چرا شما پی‌گیر فلام موضوع هستید در حالی که آن مجموعه مدیر دارد، اگر بنا است استاندار پیگیر مشکلات و مسائل دستگاه‌ها باشد پس مدیر آن مجموعه چه کاره است؟

وزیر کشور از استاندار فارس خواست که گزارش عملکرد دستگاه‌های این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را هر سه ماه یک بار به وزارت کشور ارائه دهد و از ظرفیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، نمایندگان استان در مجلس و همچنین مسئولان قضائی استان برای پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بهره ببرند.

وی، در خصوص سند توسعه استان فارس هم گفت: شرط لازم برای تحقق این سند عزم و اراده مسئولان است و اگر این انگیزه و اراده در کار نباشد اگر هزار سند هم بنویسیم کاری پیش نخواهد رفت.

در این مراسم از سند توسعه استان فارس رونمایی شد.

۶۱۲۲ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.