به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ارزیابی از فعالیت ستادهای اقتصاد مقاومتی در چهار ماه اول امسال انجام شده که استان اردبیل بعد از خراسان رضوی در جایگاه دوم قرار گرفته‌ است.

وی  بیان کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ۷۶ مصوبه داشته تا با پیگیری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اهداف و برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی تحقق یابد که در این مدت ۶۹ مورد آن  عملیاتی و اجرایی شده‌ است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه کرد: در قالب سامانه نیپا مصوبات و طرح‌های اجرایی دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد رصد قرار می‌گیرد تا به صورت دقیق و آنلاین زمینه عملیاتی شدن و پایش طرح‌های اجرایی فراهم‌ آید.

شایقی گفت: پروژه‌های اولویت‌دار این استان با هدف تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون ۹۰ درصد آنها اجرایی شده‌است.

وی گفت: با توجه به فعال شدن سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی (نیپا) ثبت پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در این سامانه پیشبرد  اهداف اقتصاد مقاومتی و دست‌یابی به تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان را سبب خواهد شد.

شایقی  اظهارداشت: دولت با توجه به کمبود منابع مالی به واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی هم در بودجه سال جاری و هم سال آینده تاکید دارد و به جد در استان‌ها پیگیر این موضوع است به طوری که مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیرخانه اقتصاد مقاومتی به دقت فعالیت ادارات را در این حوزه رصد می‌کند.

وی گفت: در کنار بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص و کاربلد باید با مبارزه جدی و گسترده با عوامل و زمینه‌های رانت و ویژه‌خواری‌ها سعی شود تا به مفهوم واقعی رونق تولید اتفاق افتاده و در مسیر تحقق اهداف اشتغال نیز از این ظرفیت و توان استفاده شود.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.