استاندار فارس با تاکید بر اینکه روشنگری و ارتقاء سطح آگاهی جامعه مهمترین وظیفه رسانه است، یادآور شد که خبرنگاران پاک باخته، هوس نام و طمع نان ندارند تا او را از رسالتی که به آن مبعوث شده برحذر دارد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ١٦ مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام خبرنگار و سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها را روشن کردن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات جامعه عنوان کرد و گفت: این وظیفه جز با صداقت و خیرخواهی برای مردم عملی نمی‌شود .

وی شناسایی وضعیت فعلی کشور و تهدیدات علیه جامعه را از جمله مؤلفه‌های مورد تاکید برای اصحاب رسانه دانست و افزود: امروز بیشترین تهدیدات از طریق رسانه‌های دشمن، علیه کشور و منافع ملی انجام می‌شود .

استاندار فارس ادامه داد: در مجموعه رسانه‌های دشمن اعم از مکتوب و برخط، سمعی و بصری ترویج فرهنگ غیردینی در دستور کار قرار گرفته و بر تکیه بر نقاط قوت ما تهاجمات خود را عملی می‌کنند .

رحیمی وظیفه یک روزنامه نگار و خبرنگار مسلمان ایرانی، تلاش برای ترویج فرهنگ دینی و کاهش اثرات مخرب فرهنگ غیردینی عنوان کرد .

وی همچنین از بین بردن از سرمایه اجتماعی نظام را از دیگر تهدیدات دشمن علیه منافع ملی کشور ذکر و خاطرنشان کرد: عده‌ای با اعتماد به آنها خواسته و ناخواسته در مسیر درخواست‌های دشمن گام بر می‌دارند و افراد مورد اعتماد نظام را مورد هجمه قرار می دهند که باید این موضوع را نیز به عنوان یک آسیب برای اینکه در زمین انها بازی نکنیم، بشناسیم .

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم و کارآمد نظام طی چهار دهه فعالیت، وجود اعتماد مردم به مسئولان بوده، گفت: امروز دشمن این مهم را هدف قرار داده و می‌خواهد آن را سلب کند و بی اعتمادی را ترویج کند .

رحیمی تاکید کرد که باید به عنوان یک رسالت ملی و عقیدتی در راه خنثی کردن این مسئله تلاش کنیم تا از ایجاد حس بی اعتمادی در جامعه بکاهیم .

وی اضافه کرد: اگرچه در جنگ هشت ساله تحمیلی وجبی از خاکمان را ندادیم و دلاورمردان ما در مقابل جبهه استکبار دفاع جانانه کردند اما دشمن در زمینه‌های مختلف با مصداق‌های جزیی به دنبال جلوه ناکارامد آن هستند .

استاندار فارس با تاکید بر اینکه امروز ایران از پایدارترین امنیت در خاورمیانه برخوردار است، آن را حاصل جانفشانی‌های سربازان گمنام نظام دانست و مجددا تاکید کرد که باید اعتماد را به عنوان سرمایه اصلی کشور، پاس بداریم .

رحیمی اضافه کرد: امروز رسانه‌های مختلف در سطح جهان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی بین مردم و جلوه گری آینده‌ای ناامید هستنند، لذا وظیفه رسانه‌هاست که امید و نشاط را در جامعه تزریق و بر این مبنا حرکت کنند .

وی همچنین با بیان اینکه امروز بنگاههای خبر پراکنی مختلف به دنبال مخدوش کردن وحدت میان قوای مختلف هستند، گفت: خبرنگاران نا آگاهانه در زمین بدخواهان مردم و نظام بازی نکنند .

استاندار فارس خواستار تشخیص مرز بین نقد و تخریب میان اصحاب رسانه شد و افزود: با یک تیتر می‌توان کار بزرگی را کوچک و ناصواب جلوه داد و برعکس .

رحیمی در بخشی از سخنانش کمی درآمد، بیمه، وجود آسیب‌ها، قرار گرفتن در معرض انتقام و ...از جمله مشکلات این قشر از جامعه عنوان و تاکید کرد که باید حمایت‌های قانونی از آنها انجام شود .

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، حرفه خبرنگاری به عنوان یک شغل و سخت و زیان آور تصویب شد و مقرر شده به ازای هر سال سابقه، یک و نیم سال سابقه برای آنها لحاظ شود و با پرداخت ٢٠ سال حق بیمه، بازنشست شوند .

استاندار فارس همچنین به تشریح اقدماتی که توسط برخی دستگاه‌های اجرایی برای خبرنگاران استان پیش‌بینی شده اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه تخفیف ٥٠ درصدی اماکن ورزشی، استفاده رایگان خبرنگاران و خانواده آنها  از اماکن تاریخی و ... از جمله آنها است .

رحیمی همچنین پیشنهاد داد که تعاونی مسکن خبرنگاران تشکیل شود و گفت: زمینی در شهر صدرا برای خبرنگاران پیش‌بینی شده که مشمول خبرنگارانی می‌شود که تاکنون از زمین دولتی استفاده نکرده‌اند .

وی در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح شبکه‌های آبی در استان به عنوان یک معضل اشاره و بیان کرد: امسال تولید آب بیش از سال‌های قبل بوده اما گرمای هوا هم افزایش داشته است .

استاندار فارس گفت:  با مصوبه شورای شهر در زمینه آب بها، مقرر شده که درآمد این بخش به اصلاح شبکه‌ها اختصاص داده شود .

رحیمی اعلام کرد در حالی که تا سال ٩٠ تنها ٦٢٦ کیلومتر اصلاح شبکه در فارس انجام شده بود اما در سه ماهه اول امسال به تنهایی ٩١٣ کیلومتر اصلاح شبکه داشته‌ایم .

وی به وضعیت محله سعدی پس از سیل اشاره و عنوان کرد: طرح تفضیلی این محله در ١٥ هکتار زمین برای ساخت و ساز گود گل کنان تصویب شده است.مقرر شده که ساختمان‌های در مسیر برچیده و به فضای سبز تبدیل و در اراضی جدید ساکن خواهند شوند .

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخی رسانه‌ها با تخریب تصور می‌کنند که استاندار تسلیم و به آنها باج می‌دهد، گفت: بنده استانداری نیستم که با این مباحث به کسی باج دهم .

رحیمی گفت: اگر تقسیم کار بین خبرگزاری‌ها برای تحمیل نظر به استاندار انجام می‌شود، اما باید گفت که رحیمی ادمی نیست که به این مباحث امتیاز دهد .

وی تاکید کرد که ملاک انتصاب مدیران استان، پاکدستی، پاک چشمی، کار بلد بودن و قرار داشتن در چارچوب اهداف نظام و دولت است و گفت: اگر کسی تصور کند با تهییج افکار عمومی می‌تواند، من را از تصمیمی که تمایلی به انجام آن ندارم، اشتباه کرده است .

استاندار فارس همچنین اعلام کرد که شکایت دستگاه‌های اجرایی از خبرنگاران استان مختومه می‌‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.