به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، شهرام ملکی در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کردستان اظهار داشت: باید از انجام ساخت و ساز در بستر رودخانه ها ممانعت کرد تا شاهد بروز حوادث و خطرات جانی در زمان وقوع سیل نباشیم.
وی ضمن تبیین اهمیت تشکیل این کارگروه بر تلاش اعضا برای جبران خسارت ناشی از سیل در فروردین امسال تاکید کرد و افزود: نیاز است هر چه سریعتر برای ایجاد مسکن موقت خانوارهای آسیب دیده از سیل اخیر در برخی مناطق استان اقدامات لازم صورت گیرد.
ملکی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی متولی در بحث رسیدگی و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل اخیر شد و گفت: باید روند اداری صدور پروانه های ساختمان های آسیب دیده از این حادثه تسهیل یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین خواستار تشکیل و برگزاری کارگروه کشاورزی برای جبران خسارت به بخش کشاورزی در مناطق سیل زده شد.
ملکی تسهیل در روند ارائه زیرساخت های اولیه و نیز نصب انشعاب رایگان به واحدهای مسکونی آسیب دیده و دارای سابقه را ضروری دانست.
وی اضافه کرد: باید برای تامین نیازهای معیشتی احتمالی ساکنان روستاهای آسیب دیده و جبران خسارت های ناشی از سیلاب در فروردین سال جاری در برخی از شهرستان ها تدابیر لازم اندیشیده شود.
ملکی تشکیل کارگروه های متناطر بازسازی و نوسازی به ریاست فرمانداران را در شهرستان های تابعه برای برآورد و جبران خسارت ها از اولویت اصلی این کارگروه عنوان کرد.
وی خواستار اعلان فراخوان برای آگاهی آسیب دیدگان سیل اخیر شد و افزود: آسیب دیدگان برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه کنند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.