سیدزین العابدین موسوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اقداماتی برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به آبادان انجام شده و با تلاش دستگاه های اجرایی تا امروز قطره ای آب وارد این شهر نشده است.
وی افزود: اکنون نیز اقدامات برای هدایت آب های ذخیره شده در اطراف شهر آبادان به سمت شمال خلیج فارس در حال انجام است تا سیلاب از این طریق راهی دریا شود.
فرماندار ویژه آبادان گفت: آب های ذخیره شده در اطراف شهر آبادان از 2 محور خورهای اطراف و اروند رود به سمت شمال خلیج فارس هدایت می شوند.
موسوی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت آبادان، تصریح کرد: سیلاب آبادان را تهدید نمی کند و وضعیت در این شهر کاملا امن می باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه خوریات از کنار روستاهای آبادان عبور می‌ کند از قبل در این مسیر سیل‌ بندهایی احداث شده بود که استحکام ‌بخشی آنها نیز صورت گرفت.
فرماندار ویژه آبادان در خصوص آخرین وضعیت جاده آبادان - اهواز نیز گفت:با احداث سیل بند و همچنین باز کردن کالورت ها در این محور تلاش برای بازگشایی این مسیر سراسری ادامه دارد.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.