به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران در محل استانداری افزود: پیش از این نیز 10 میلیارد ریال اعتبار ضروری برای سل زدگان پلدختر تخصیص یافت و یکهزار میلیارد ریال نیز به صورت کلی برای جبران خسارت های سیلاب استان اختصاص یافته که باید دید چقدر از این میزان جذب می شود.
وی در خصوص وضعیت اعتبارات ستاد بحران کشورادامه داد: در جریان سرمازدگی باغات و زمین های کشاورزی در کشور علیرغم حجم بالای خسارت اما تنها 20 هزار میلیارد ریال تخصیص یافت که با درصدهای پایینی در استان ها توزیع و همین امر موجب اعتراض استانها شد.
وی با بیان اینکه دولت با مشکلات مالی مواجه است ادامه داد: کمک های بلاعوض برای بازسازی اماکن مسکونی شهری 110 میلیون ریال و تسهیلات ان 500 میلیون ریال است که این رقم ها برای بازسازی واحدهای مسکن روستایی به ترتیب 100 و 350 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کمک بلاعوض برای تعمیر اماکن مسکونی شهر و روستا 20 میلیون ریال است که به همراه تسهیلات ارزان قیمت و با سقف 120 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی کمک های بلاعوض خرید لوازم خانگی را 20 میلیون ریال، تلفات هر راس دام سبک 6 میلیون ریال و هر راس دام سنگین را 30 میلیون ریال برشمرد و اظهار داشت: لوازم موجود در اماکن تجاری باید بیمه می شد تا امروز در زمان وقوع بحران، اعتبار جبران به صاحبان انها پرداخت شود.
نجار گفت: تعداد بسیاری از خسارت دیدگان سیل خرم آباد بازنشسته یا کارمند دستگاه های اجرایی هستند که استاندار لرستان دستور رسیدگی در این زمینه را داده است.
سیلاب از مهرماه امسال تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال به لرستان خسارت وارد کرده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.