استاندار فارس گفت: امروز رسانه‌های مختلف در سطح جهان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی بین مردم و جلوه گری آینده‌ای ناامید هستنند، لذا وظیفه رسانه‌هاست که امید و نشاط را در جامعه تزریق و بر این مبنا حرکت کنند.

به گزارش ایلنا عنایت‌الله رحیمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام خبرنگار افزود: یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها را روشن کردن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات جامعه است.

وی افزود: امروز بیشترین تهدیدات از طریق رسانه‌های دشمن، علیه کشور و منافع ملی انجام می‌شود .

رحیمی تصریح کرد: در مجموعه رسانه‌های دشمن اعم از مکتوب و برخط، سمعی و بصری ترویج فرهنگ غیردینی در دستور کار قرار گرفته و بر تکیه بر نقاط قوت ما تهاجمات خود را عملی می‌کنند .

رحیمی با اشاره به اینکه وظیفه یک روزنامه نگار و خبرنگار مسلمان ایرانی، تلاش برای ترویج فرهنگ دینی و کاهش اثرات مخرب فرهنگ غیردینی است گفت:  از بین بردن از سرمایه اجتماعی نظام را از دیگر تهدیدات دشمن علیه منافع ملی کشور که باید مرد توجه قرار بگیرد.

استاندار فارس تصریح کرد:  عده‌ای با اعتماد به آنها خواسته و ناخواسته در مسیر درخواست‌های دشمن گام بر می‌دارند و افراد مورد اعتماد نظام را مورد هجمه قرار می دهند که باید این موضوع را نیز به عنوان یک آسیب برای اینکه در زمین انها بازی نکنیم، بشناسیم .

رحیمی تصریح کرد: اگرچه در جنگ هشت ساله تحمیلی وجبی از خاکمان را ندادیم و دلاورمردان ما در مقابل جبهه استکبار دفاع جانانه کردند اما دشمن در زمینه‌های مختلف با مصداق‌های جزیی به دنبال جلوه ناکارامد آن هستند .

وی ادامه داد:  امروز ایران از پایدارترین امنیت در خاورمیانه برخوردار است، آن را حاصل جانفشانی‌های سربازان گمنام نظام است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امروز بنگاه های خبر پراکنی مختلف به دنبال مخدوش کردن وحدت میان قوای مختلف هستند، ادامه داد: خبرنگاران نا آگاهانه در زمین بدخواهان مردم و نظام بازی نکنند .

رحیمی ادامه داد: تشخیص مرز بین نقد و تخریب میان اصحاب رسانه از عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با یک تیتر می‌توان کار بزرگی را کوچک و ناصواب جلوه داد و برعکس .

استاندار فارس گفت: کمی درآمد، بیمه، وجود آسیب‌ها، قرار گرفتن در معرض انتقام و ...از جمله مشکلات این قشر از جامعه است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه روشنگری و ارتقاء سطح آگاهی جامعه مهمترین وظیفه رسانه است، یادآور شد که خبرنگاران پاک باخته، هوس نام و طمع نان ندارند تا او را از رسالتی که به آن مبعوث شده برحذر دارد .

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت برای خبرنگاران گفت: حرفه خبرنگاری در دولت تدبیر و امید به عنوان یک شغل و سخت و زیان آور تصویب شد و مقرر شده به ازای هر سال سابقه، یک و نیم سال سابقه برای آنها لحاظ شود و با پرداخت ٢٠ سال حق بیمه، بازنشست شوند . 

وی به تشریح اقدماتی که توسط برخی دستگاه‌های اجرایی برای خبرنگاران استان پیش‌بینی شده گفت: ارائه تخفیف ٥٠ درصدی اماکن ورزشی، استفاده رایگان خبرنگاران و خانواده آنها  از اماکن تاریخی و ... از جمله آنها است.

استاندار فارس با بیان اینکه تعاونی مسکن خبرنگاران تشکیل شود افزود: زمینی در شهر صدرا برای خبرنگاران پیش‌بینی شده که مشمول خبرنگارانی می‌شود که تاکنون از زمین دولتی استفاده نکرده‌اند .

وی خاطر نشان کرد:  در حالی که تا سال ٩٠ تنها ٦٢٦ کیلومتر اصلاح شبکه در فارس انجام شده بود اما در سه ماهه اول امسال به تنهایی ٩١٣ کیلومتر اصلاح شبکه داشته‌ایم .

استاندار فارس با اشاره به وضعیت محله سعدی پس از سیل بیان کرد: طرح تفضیلی این محله در ١٥ هکتار زمین برای ساخت و ساز گود گل کنان تصویب شده است.مقرر شده که ساختمان‌های در مسیر برچیده و به فضای سبز تبدیل و در اراضی جدید ساکن خواهند شوند .

استاندار فارس، با اشاره به اقدام برخی به ویژه رسانه‌های برخط که از آن استنباط باج‌خواهی می شود گفت: خطاب به این دست افراد اعلام می کنیم که این استاندار استانداری نیست که با چنین مباحثی حاضر شود به کسی باج دهد.

رحیمی افزود: اینکه بین خودشان برای تخریب تا تشویق و گرفتن امتیاز تقسیم کار می‌کنند یقین بدانند که رحیمی فردی نیست که به این مباحث امتیاز بدهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.