به گزارش ایرنا حیدر اسکندر پور، سه شنبه در آیین افتتاح یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه شیراز افزود: آموزش در دانشگاه ها باید تقاضا محور و متناسب با نیازهای جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.
وی ادامه داد: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی، متناسب با نیازها، تقاضاهای جامعه و دستگاه های اجرایی تغییر ایجاد شود تا فهم مشترکی بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی به وجود آید.
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری کنگره ملی مهندسی عمران و سایر کنفرانس های علمی در دانشگاه شیراز اظهار داشت: امیدواریم برگزاری کنفرانس های علمی بتواند اقدامی موثر برای نزدیکی بیشتر دانشگاه و نیازهای دستگاه های اجرایی و جامعه باشد تا بتوان با انعقاد قراردادهای پژوهشی از ظرفیت اقتصادی دستگاه های اجرایی برای پشتیبانی از طرح های دانشگاه ها استفاده کرد.

**دانشگاه شیراز متناسب با گذر زمان توسعه نیافته
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین کنگره راه و ساختمان کشور به میزبانی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه به لحاظ پیشینه تاریخی و جایگاه علمی از جمله مراکز دانشگاهی سرآمد و پیشتاز در کشور است اما متناسب با گذر زمان از حیث امکانات و تجهیزات، توسعه لازم نداشته است.
اسکندر پور بیان کرد: گرچه در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای توسعه دانشگاه شیراز صورت گرفته اما نیاز است که نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت های لازم را از این دانشگاه شاخص داشته باشند.
در یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران که با حضور جمعی از استادان و دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شده، آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و اصحاب صنعت ساخت و ساز (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر فعالان حوزه خدمات مهندسی) ارایه می شود.
این کنگره تا فردا (یازدهم اردیبهشت) ادامه دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.