به گزارش ایرنا، خسرو عزیزی روز شنبه در جلسه بررسی علل وقوع سیل لرستان در سالن جلسات دانشکده ادبیات دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه مغز متفکر جامعه است و بر این اساس رسالت بررسی چالش‌ها و مسائل و مشکلات جامعه است چراکه جامعه از دانشگاه جدا نیست.
وی با بیان اینکه دانشگاه با ارائه طریق و با انجام پژوهش و تحقیق می‌تواند بسیاری از چالش‌های جامعه را مطرح کنند و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را به کار گیرد، بیان کرد: نباید دانشگاه منحصر به بحث آموزش و پژوهش باشد چون سیستم دانشگاه مصنوعی می‌شود.
رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در سیل بحث‌های کلی و مولفه‌های مختلف دخیل هستند و رسالت دانشگاه تنها آموزش و پژوهش نیست بلکه کردار و رفتار ما الگو برای دانشجویان است.
وی با بیان اینکه گسستی بین دانشگاه و جامعه وجود دارد، گفت: شاید دانشگاه نتوانسته خود را به اثبات برساند و یا جامعه راه خود را رفته است اما دانشگاه می تواند با ارائه طریق چالش‌ها را بررسی و حل کند.
رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: نقطه ضعف دانشگاهیان این است که نتوانسته‌اند ارتباط با جامعه را به معنای واقعی عملیاتی کنند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه و بخش اجرا باید دوطرفه باشد، افزود: خیلی از پایان‌نامه‌های ما اسمش کاربردی است اما دردی از جامعه را دوا نکرده است.
عزیزی گفت: ضرورت دارد پژوهشکده سازگاری با سیل را در دانشگاه ایجاد کنیم و اساس و پایه در استان این است که کارهای آبخیزداری صورت گیرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.