سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی، یکشنبه در نشستی به مناسبت هفته خبرنگار در جمع اهالی رسانه افزود: دشمن در بعضی موارد در سطح ملی درصدد نفوذ میان قشر رسانه است که در برخی موارد به خواسته‌های خود رسیده و یا ناکام مانده است که ضروری است اصحاب رسانه با بعضی شیوه‌های این گونه اقدامات آشنا شوند تا در شرایط لازم از این آگاهی بهره ببرند.

غیاثی با بیان اینکه در دوره کنونی وضعیت به گونه‌ای است که یا باید قدرتمند و قوی عمل کرد و یا تسلیم اراده دشمن شد،گفت: اهالی رسانه باید این اندیشه را مدام در ذهن خود تکرار کنند که وظیفه‌شان در مسیر اقتدار نظام چیست؟

او ادامه داد: اگر انسجام در بین اهالی رسانه ایجاد شود می‌تواند اثربخشی که از رسانه انتظار می‌رود حاصل شود و قطعا آنگاه وظیفه من و سایر مسئولین نیز همراهی با رسانه‌ها برای به سرانجام رساندن طرح‌هایی است که منافع آن برای مردم خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی زیادی درباره جنگ نظامی و سخت با دشمن وجود ندارد،اظهار داشت: اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معجزه‌گونه بوده است،در خصوص زدن پهپاد آمریکایی دشمن بلافاصله بعد از این رخداد تشکیل جلسه اضطراری داد اما آمریکاییان در جمع بندی نهایی تصمیمات‌شان احساس کردند که در جنگ سخت مغلوب ایران خواهند شد.

وی با اشاره به این مسئله که نمی‌توان بسیاری از مسائل نظامی را بازگو کرد،گفت: رهبری بیان کردند که انگلیس جواب توقیف نفتکش ایرانی را دریافت خواهد کرد و سپاه به عنوان فرزندان رهبری ظرف کمتر از ۷۲ ساعت این وعده را عملی و نفتکش انگلیسی را توقیف کرد،اقداماتی که سپاه پاسداران انجام داده شاید در قالب ارتش‌های کلاسیک دنیا نگنجد اما این نهاد از پس آن سربلند بیرون آمده است. 

این مقام نظامی بیان کرد: سپاه بعنوان حافظ نظام جمهوری اسلامی وظیفه رصد ،تحلیل و آرایش و اقدام مناسب در موارد مختلف را دارد و اگر در این مسیر غافلگیر شود به این معنی است که سپاه وظیفه ذاتی خود را انجام نداده است؛ برخی مسئولین از جنس روز سخت نیستند اما در مقابل مدیران موفق و کارآمدی هم در استان فارس وجود دارد که باید از این افراد نیز تشکر و قدردانی کرد.

غیاثی اضافه کرد: کارکنان سپاه از ابتدای شروع بسیاری از مشکلات در استان نظیر همین حادثه آتش سوزی هتل آسمان در کنار ماموران پرتلاش آتش نشانی بودند و من نیز در تماس با مدیرعامل آتش نشانی اعلام کردم که برای حل این مشکل ،سپاه از هیچ کمکی فروگذاری نخواهد کرد.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به گلایه برخی از خبرنگاران در خصوص کنترل تجهیزات عکاسان خبری در مراسم‌های سپاه که برخی آن را زیاد از اندازه دانستند،گفت: سپاه مجموعه‌ای طبقه‌بندی است و باید کنترل‌هایی در این مجموعه صورت پذیرد اما در برنامه‌هایی نظیر تشییع شهدا کسی از مجموعه سپاه نباید به خبرنگاران و عکاسان خبری امر و نهی کند و در مقابل خبرنگاران نیز باید مسئول رفتارهایی که انجام می‌دهند باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا روحیه جهادی و دفاع مقدسی را در جامعه ما کمرنگ کند.

رونمایی از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر که امسال برای دومین دوره در استان فارس و در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود رونمایی شد.

در  این مراسم تعدادی از اصحاب رسانه استان فارس به بیان دغدغه‌ها و.. مشکلات این قشر مبادرت کردند.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.