به گزارش ایرنا ، فرماندار بهاباد با تبریک روز شوراها گفت: یکی از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی افراد تعامل، همفکری و مشورت است، دین مبین اسلام به عنوان مکتبی جامع و همه‌جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودی و نیازهای انسان توجه دارد.
محمد مهدی خانی زاده بهابادی افزود: اسلام به لحاظ جامعیت، بالندگی، سعادت‌بخشی و پویایی که در قوانین و آموزه‌های خود دارد، برای همفکری و مشورت توجه ویژه‌ای قائل است ، اهمیت و جایگاه و فواید آن را یاد آوری می کند.
وی با بیان اینکه بررسی و شناخت کمبودها و نارسایی ها در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه ها به غیر از سیاسی از وظایف شوراهاست، گفت : شوراها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند .
خانیی زاده بهابادی با اشاره به اینکه در هر کاری با مردم باید مشورت کرد، افزود : به اهمیت مشورت در اسلام و قرآن سفارش زیادی شده است و همه باید به قانون اساسی پای بندد باشیم و کارها را با مشورت هم انجام دهیم .
فرماندار بهاباد بابیان اینکه کارهایی که انجام می شود بر مبنای مردم سالاری دینی باشد، افزود : هرکسی باید به نظر خود اعتماد کند و به نظر و سفارش دیگری توجه نداشته باشد.

** شورا چشم فرهنگ مردم شهر است
همچنین امام جمعه بهاباد با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها، گفت : شورا چشم فرهنگ مردم یک شهر است .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه تجربه ، صداقت و ثبات از وظایف اصلی شواهاست، اظهار داشت: شوراها نقش مهمی را در مدیریت شهری و روستایی و ساماندهی اوضاع جامعه دارد و از آنجایی که یک سازمان نوپاست، نیازمند تجربه و تلاش مضاعف اعضا در پیشبرد اهداف معین است.
وی تصریح کرد : شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارد و نمادی دیگر از اداره‌ کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان به نمایش می‌گذارند.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در ادامه با اشاره به تلاش اعضای شوراها برای حل مشکلات مردم ،یادآور شد: امروز شوراها و دهیاران پس از 19 سال فعالیت و رسیدن به بالندگی و پویایی بازوان پرتلاش دولت در روستاها هستند.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد : شوراها، نهادی از جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و تجلیگاه بروز اراده امت در نهاد حکومت است.
همچنین رئیس شورای شهر بهاباد با بیان اینکه شوراها در دین اسلام از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردارند، افزود: بی شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب و عامل اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها با دارا بودن ماهیت مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می تواند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.
سید محمودد میرابوالقاسمی بهابادی بابیان اینکه شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان می توانند نقش موثری در رفع مشکلات داشته باشند، افزود: در صورت همکاری و تعامل شوراها و مسئولان تمام مشکلات قابل حل است.
رئیس شورای شهر بهاباد مسائل و مشکلات شهرستان را در زمینه های مختلف بیان کرد و خواستار رفع این مشکلات شد و اظهار امیدواری کرد که در آینده مشکلات با کمک و تعامل مسئولان حل شود .
در این مراسم با اهدای لوح از زحمات رئیس و اعضای شورای شهر و روستاهای بهاباد تجلیل به عمل آمد .
نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است .
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد درفاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد .
9877/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.