به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست تبیین دستاوردهای 40 ساله نظام جمهوری اسلامی در مناطق قومی افزود: وحدت یکی از مهم ترین اصول راهبردی رسیدن به امنیت پایدار، پیشرفت و تمدن اسلامی و زمینه ساز اقتدار ملی و دفع تهاجم گسترده جهان استکبار است.
وی ادامه داد: وحدت براساس مبانی فقه اسلامی، عقلانیت دینی و با بهره گیری از عبرت ها و تجربه های تاریخی مصلحتی مهم در مدیریت زندگی است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: بدون وحدت در فضای ملی امکان مقابله با جهان استکبار وجود ندارد و به امنیت پایدار نخواهیم رسید.
وی اظهار داشت: از دیرباز جهان استکبار به دنبال تفرقه در بین جامعه اسلامی، مردم و قومیت های مختلف در کشورهای خواهان استقلال است.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: از زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران که شعار وحدت در تمام لایه های
جامعه مطرح شد آمریکا و انگلیس همواره به دنبال القا و اجرای دکترین تفرقه بودند.
صفایی بوشهری اظهار داشت: تفرقه موجب شکست ساختار نظام، تضعیف قدرت و کاهش توان مقابله با دشمنان است از این رو آنها همواره به فکر ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هستند.
وی افزود: با این وجود دشمنان هیچگاه نتوانستند نگاه تفرقه ای را در جامعه حاکم و جامعه را دچار آسیب های سخت و نیمه سخت تروریستی کنند.
صفایی بوشهری ادامه داد: وحدت و مودت اهل سنت و شیعه در استان بوشهر سابقه ای تاریخی دارد و همواره به صورت مسالمت آمیز در فضایی پر از احترام در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی افزود: در این راستا علمای اهل سنت در تمام عرصه های حساس و سرنوشت ساز نظام پیشگام و به دفاع از انقلاب پرداختند و در عرصه بین المللی حرکت های تفرقه آمیز مانند حوادث ایجاد شده از سوی گروه های تروریستی در سوریه و عراق را محکوم کردند.
صفایی بوشهری ادامه داد: تا پیش از از انقلاب اسلامی ایران تنها 6 مسجد اهل سنت در استان بوشهر وجود داشت که این شمار به 140 مسجد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب حوزه علمیه اهل سنت در استان وجود نداشت اما امروز به برکت نظام اسلامی 11 حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: یکی از عامل های اساسی در پلیس بومی سازی سامانه ها و استفاده از تجهیزات مدرن است.
سهام صالحی افزود: پلیس ایران امروز در ردیف پلیس های علمی جهان است و در ارتباط با کشف جرایم و مبارزه با تهاجم فرهنگی، ناهنجاری های اجتماعی، تعمیق اعتماد، کسب رضایت مردم و تعامل با مراکز دانشگاهی بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: پلیس ایران در برخورد با مردم نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی به بهترین نحو ممکن عمل کرده است.
صالحی گفت: پلیس در برخورد با قاچاقچیان موادمخدر با تقدیم هزاران شهید همواره با اقتدار در صحنه حاضر است.
مسئول امور اهل سنت دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی وحدت است.
حجت الاسلام سید احمد احمدی افزود: جامعه زمانی به بزرگی و آسایش می رسد که وحدت واقعی مدنظر امام راحل در آن وجود داشته باشد و این مهم امروز در ایران اسلامی به خوبی حکمفرماست.
وی عنوان کرد: در برخی از کشورهای همسایه امامان جمعه باید پیش از سخنرانی ها متن مدنظر خود را به مسئولان ذیربط ارائه تا پس از تائید آن را برای مردم بیان کنند ولی به برکت انقلاب اسلامی در ایران هیچگاه چنین رویه ای وجود ندارد و این بیانگر آزادی بیان است.
احمدی گفت: ایران با پیشرفت های روزافزون خود به دنبال تمدن بزرگ اسلامی است که بر پایه
فرهنگ و دکترین انتظار، دکترین صبر و بصیرت اسلامی، دکترین منجی و دکترین مهدوی است.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.