استاندار فارس با تاکید بر اهمیت بهره مندی از نظرات مشورتی در آموزش و پرورش، افزود: در نظر گرفتن شورای آموزش و پرورش از سوی قانون‌گذار به این معناست که آموزش و پرورش نیازمند استفاده از خرد جمعی است.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه تصمیم نهایی در آموزش و پرورش باید پس از رایزنی و مشورت با نخبگان، فرهنگیان، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اتخاذ شود و در این صورت تصمیمات گرفته شده از پشتوانه بیشتری در اجرا برخوردار خواهد بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه در جمع فرهیخته‌ای که قرار است تحولات عظیم ایجاد کند انتظار است عقلایی و قانونی رفتار کند نه براساس احساسات، عنوان کرد: جامعه فرهنگی آموزش و پرورش که خود باید بردباری، تعقل، مفاهمه را به دانش‌آموزان آموزش دهند ابتدا این آموزه‌ها را در اقدامات و تصمیمات خود به کار گیرند.   

رحیمی همچنین بر حمایت مدیریت ارشد استان از رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان و مسائل معیشتی فرهنگیان تاکید کرد.

استاندار فارس درباره معافیت از پرداخت عوارض مدارس غیر دولتی ، گفت: با این مدارس نیز همچون مدارس دولتی برخورد خواهد شد به این شرط که کاربری آموزشی آنها تغییر نکند.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف مراکز پیش دبستان تحت نظارت بهزیستی نیز، اظهار کرد: مقرر شد با تشکیل یک کارگروه مستندات قانونی بررسی و نتیجه در جلسه آینده از سوی دفتر حقوقی اعلام خواهد شد.

رحیمی همچنین بر لزوم اجرای طرح‌های پژوهشی و علمی در جهت شناسایی مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در مدارس تاکید کرد و خواهان بهره گیری از کمک سازمان های مردم نهاد در این زمینه شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس از نظر پهنه بندی حوادث طبیعی جز استان های ردیف بالا است ، عنوان کرد: بی تردید ایجاد آمادگی برای مقابله با این حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید از مدارس آغاز شود که این مهم نیز با همکاری سازمان های مردم نهاد با سهولت بیشتری محقق خواهد شد.

وی بیان کرد:  دانش آموزان می توانند سفیران ایمنی و سلامت باشند.

رحیمی در ادامه افزود: مقابله با بحران نیازمند ایجاد استاندارد، ارتقا استانداردها براساس علم روز  و نظارت دقیق  بر نحوه اجرای این استانداردها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.