به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر روز سه شنبه در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کمبودها زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیستند، افزود: جبران و تامین کمبودها از وظایف ماست که در این راستا تلاش خواهیم کرد تا کمبودها جبران شوند.
وی ادامه داد: باید اقدامات در جهت کمبودها را از نامه نگاری فراتر بگذاریم تا اقدامات در زمان معین انجام شود از این رو نشستن و نامه نوشتن فایده ای ندارد و باید حرکت کرد.
استاندار اصفهان درخواست کرد فیلم ها و مستندهایی برای روز معلم و هفته کارگر تهیه و منتشر شود و در این هفته فضا را به سمت کار و گارگر و معلم بیشتر پیش ببریم.

** برای داشتن جامعه ای سالم باید نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش صورت گیرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید برای داشتن جامعه ای سالم نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش صورت بگیرد همچنین امیدواریم در این جلسات فرمانداران هم حضور داشته باشند.
محمد اعتدادی با اشاره به جایگاه والای معلم در جامعه افزود: نباید روز معلم تنها به یک روز و یک هفته ختم شود زیرا معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه دارند.
وی تصریح کرد: در این مدت اقداماتی در زمینه تامین کمبود نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش استان جهت به حداقل رساندن این کمبود سازماندهی و ساماندهی صورت گرفته است.
بالغ بر 34 هزار و 500 نفر نیروی مورد نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است، استان اصفهان سومین استان کشور به لحاظ کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.
سیاست هایی جهت ساماندهی نیروی انسانی جهت کاهش کمبود نیروی انسانی در این اداره کل صورت گرفته است که از جمله این سیاست ها، نگهداشت نیروهایی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، تدریس عوامل اجرایی مدرسه، کاهش کارکنان تخصصی و اجرایی مدارس، استفاده از ظرفیت بازنشستگان طبق قانون، اختصاص ساعت غیر موظف به شاغلان، بکارگیری نیرو در طرح خید خدمات آموزشی در سقف سال گذشته و بکارگیری نیروهای پیش دبستانی در سقف سال گذشته از جمله این اقدامات بوده است.
به گفته مسوولان اداره کل آموزش و پرورش چالش های موجود در اجرای راهکارهای تامین کمبود نیروی انسانی وجود دارد که از این جمله این چالش ها را استقبال نیروهای شاغل و بازنشسته از پذیرش ساعت غیر موظف به علت تاخیر در پرداخت به موقع کافی نیست، با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان امکان تخصیص بیش از 14 ساعت غیر موظف به نیروهای بازنشسته وجود دارد و با توجه به نبود تامین اعتبار به موقع طرح خرید خدمات آموزشی، استقبال موسسان واجد شرایط از مشارکت در این طرح مطلوب نیست.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: تاکنون 180 میلیارد ریال حق التدریس سال گذشته را پرداخت و حق الزحمه امتحانات را به خردادماه 96 رساندیم.
سید محمد میرپور گفت: در زمان حال فرهنگیان مابقی حق الزحمه خردادماه و سال 97 را مطالبه دارند که حدود 26 میلیارد ریال برای این کار پرداخت شده است همچنین خرید خدمات سال گذشته را توانستیم به صفر برسانیم.
وی اضافه کرد: حق التدریس پاییز فرهنگیان را 2 ماه برای شاغلان و سه ماه برای بازنشستگان پرداخت شد و 27 درصد خرید خدمات سال 97 را به زودی به حساب واریز می کنیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مابقی مطالبات با توجه به قول وزیر آموزش و پرورش تا آخر اریبهشت ماه پرداخت می شود.
به گفته وی، از فروردین ماه تا کنون 660 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان به ریاست استاندار در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
بررسی وضعیت ساماندهی و کمبود نیروی انسان، بررسی وضعیت کمبود مطالبات فرهنگیان در سال تحصیلی 98- 99، ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی استان از دستور کار این جلسه شورای آموزش و پرورش بود.
بیش از 920 هزار دانش آموز در بیش از هفت هزار مدرسه زیر نظر 52 هزار معلم در اصفهان مشغول به تحصیل هستند. این استان 75 هزار فرهنگی بازنشسته دارد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.