‫معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نقش روحانیون فرهنگی به عنوان یک ظرفیت در حل مسائل فرهنگی و پیشبرد فعالیت های تربیتی مدرسه در اجرای سند تحول بنیادین تعیین کننده است.
فتحی یادآورشد: آشنایی با حوزه علمیه، دیدار با علما، برگزاری نماز جماعت در مدارس و پژوهش های لازم برای همکاری های بیشتر از جمله برنامه هایی است که در راستای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در حال اجراست.
وی تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس همواره از فرصت های بسیار مطلوب برای دانش آموزان است و با اشاره به اینکه حدود 60 نفر از همکاران ما طلاب و روحانی هستند این ظرفیت بیش از پیش برای آموزش و پرورش به عنوان یک مزیت تلقی می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نقش روحانیون فرهنگی در تعامل با انجمن اولیا و مربیان، شرکت و نقش آفرینی در نشست اولیا و مربیان بسیار اثرگذار است.
وی افزود: آسیب های فضای مجازی باید با برنامه ریزی اهداف بلند مدت، اقدامات فرهنگی و تربیتی و همچنین با تبادل تجارب بیشتر و آشنایی با مسائل روز و سند تحول بنیادین به فرصت تبدیل شود.
فتحی تاکید کرد: روحانیون فرهنگی در معرفی و شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی، آسیب ها، چالش ها و راه های ارتباط موثر با آن اقدام کنند چون فضای مجازی افزون برتهدید ، فرصت هم است اگر ما فرصت ها را بشناسیم و زمینه تهدید ها را کاهش دهیم قابلیت استفاده مفید از آن را خواهیم داشت
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اجرای سند تحول بنیادین یکی از دغدغه های نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید رئیس جمهوری است که باید تلاش شود این سند جنبه عملی به خود بگیرد.
سیروس فتحی افزود: از اهداف شش گانه سند تحول بنیادین اهتمام به امور اخلاقی، مذهبی و دینی دانش آموزان است که باید با توجه به ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش ترویج فرهنگ دینی، تربیتی و مذهبی انجام شود.
‫وی اضافه کرد: در همین راستا تبیین سند تحول بنیادین در کارگروه های تخصصی و زیرنظام ها در سطح ملی و استانی در حال انجام است و این سند زمانی مفید و اثرگذار می شود که در برنامه های روزانه مدرسه ها شکل اجرایی به خود بگیرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.