رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت شناسایی و آگاهی مردم از فشار خون تصریح کرد: ۴۷ درصد مرگ های استان فارس مرتبط با فشار خون است که منجر به ایجاد سکته مغزی، سکته قلبی و نارسایی کلیه می شود.

به گزارش ایلنا  علی بهادر در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل و فشار خون به مناسبت روزجهانی فشار خون اظهار کرد: همچنین بیماری‌های چشمی از عوارض فشار خون است که بی علامت بودن فشارخون تا بروز عارضه به عنوان بیماری خاموش برای آن اطلاق می شود. 

بهادر  کاهش سن سکته‌های مغزی و قلبی نشان دهنده این دانست که افراد بیشتر و جوانتری باتوجه به زندگی شهری و عدم توجه به سلامت جسم درگیر این نوع بیماری‌ها هستند.

به گفته وی فشار خون با بقیه بیماری‌ها مانند دیابت مرتبط می‌سازد و در نتیجه اگر بتوانیم بسیج عمومی تشکیل بدهیم که فشارخون چک و درمان شود از بسیاری هزینه‌ها برای درمان دیگر بیماری ها جلوگیری می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در طرح بسیج عمومی کنترل فشار خون همه پایگاه‌های بهداشتی و افرادی که دست اندر کار سلامت هستند به کار گرفته شدند که برای کنترل و اندازه گیری فشار خون همه اطلاع پیدا کنند و نتیجه فشار خون افراد در مراکز درمانی بهداشتی ثبت و اگر دچار فشار خون هستند درمان شوند.

بهادر با تاکید بر اینکه نقطه کلیدی سلامت مردم هستند،یادآور شد:  اگر خود مردم پیگیر باشند و مواد پرنمک و چرب مصرف نکنند در واقع کارخانه‌ها را وادار می کنند که سلامت مردم را بیشتر مدنظر داشته باشند.

وی افزود: همچنین روی هر ماده غذایی مشخص است که چه میزان نمک، چربی و... دارد و  از این رو افراد باید مواد غذایی بگیرند که نمک و چربی کمتری داشته باشند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.