حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف 154 هزار و 812 فقره از پرونده ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد 47 هزارو 716 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.
به گفته وی در سال 97 تعداد238 هزارو 200 فقره پرونده جهت رسیدگی به مجموعه شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.
وی افزود: در این مدت 238 هزار و 311 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته 4 هزار و 711 فقره بوده است.
وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت : در سال 97 تعداد 80 هزار و 823 پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 82 هزار و 330 فقره مختومه شده است و در حال حاضر موجودی واحدهای اجرای احکام تعداد 7 هزار و 869 فقره است.
معاون قضایی دادگستری استان فارس بیان داشت: از مجموع 98 هزار و 853 فقره پرونده منتهی به صدور رأی تنها تعداد16 هزار و 666 فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد یکهزار و 468 فقره از آرا نقض شده و 7 هزار و 433 فقره تأیید شده است.
حجت الاسلام موسوی بر حضور مستمر سرپرستان در ایجاد نظم در مجتمع های شوراهای حل اختلاف، دقت در کمیت و کیفیت آمار و بالابردن کیفیت دادرسی و لزوم رعایت نظم و انضباط اداری کارکنان و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.
وی اضافه کرد: از آنجا که وظیفه اصلی این نهاد رسیدگی به اختلافات مردم بر پایه صلح و سازش است آمار پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی و اطاله دادرسی کاهش یافت.
حجت الاسلام موسوی افزود: آثار مثبت اجرای این قانون تا آنجا بوده که بسیاری از مسوولان کلان کشوری نقش شوراهای حل اختلاف را در کاهش تعداد زندانیان و آثار و تبعات آن در جامعه بسیار مهم دانسته اند.
وی اضافه کرد: آرای صادره در شوراهای حل اختلاف به لحاظ کیفی و کمی مورد قبول و تایید محاکم تجدید نظر استان است و نشان می دهد این نهاد توانسته نقش موثری در روند پرونده های قضایی داشته باشد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.