به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام سید صدرالله رجایی در دیدار با معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در شیراز، افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید به تربیت دانش آموزان قانونمند اهمیت ویژه دهند و شهروندانی منظم و قانون مدار برای آینده این مرز و بوم پرورش دهند زیرا این موضوع می تواند به توسعه جامعه قانون محور منجر شود.
وی بیان داشت: باید از سنین کودکی و نوجوانی، مسایل تربیتی در کنار امور آموزشی در ذهن دانش آموزان مقاطع مختلف نهادینه شود، مدارس نیز باید دانش آموزان را به حقوق و تکالیف خود آشنا و آنها را به عنوان شهروندانی قانون مدار تربیت کنند.
رجایی ادامه داد: برای تحقق این مهم، تدوین و اجرای برنامه هایی مشترک بین دادگستری و آموزش و پرورش می تواند موثر واقع شود و معاونت فرهنگی دادگستری فارس در این زمینه آماده همکاری است.
معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود در مورد تشکیل ستاد ملی صبر در این استان و اهداف و وظایف آن گفت: هدف اصلی این ستاد ایجاد صلح و سازش در جامعه، جلوگیری از بروز اختلافات و دعاوی مختلف است و مدیر کل آموزش و پرورش فارس به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی این ستاد می تواند به فعالیت های آن کمک شایانی کند.
رجایی بیان کرد: بر این باوریم که حکمی که صادر می شود، ریشه نزاع را از میان نمی برد و حتی در بسیاری از مواقع موجب بروز اختلافات و کینه نیز می شود در حالیکه اگر قبل از اقامه دعوی، اختلافات به صلح و سازس ختم شود تمام کینه ها و نزاع ها خاتمه می یابد از این رو معاونت فرهنگی قوه قضاییه در تلاش است که با برنامه ریزی این مساله مهم را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کند.
6113 /6118
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.