مهدی فراهانی عصر سه شنبه درگفت و گو با ایرنا، بیان کرد: شبکه های اطلاع رسانی و فضای مجازی در کنار احزاب و رسانه های موجود، نقش بسزایی در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه ایفا می کنند؛ در این فضا اخبار و اطلاعات در کوتاه ترین زمان نسبت به سایر رسانه منتقل می شود و بیشتر تاثیر را در تحول های اجتماعی ایجاد می کند.
وی بیان کرد: امروز رئیس جمهوری و دولت با آگاهی از نقش مهم فضای مجازی باید در مسیر حراست از این فضای اطلاع رسانی تاثیر گذار که در ارتباطات مردم ایران با مردم جهان نقش اساسی دارد، اقدام های لازم را به عمل آورد.
وی ادامه داد: دولت با اقدام هایی از جمله قانونمند کردن و شفاف سازی فضای مجازی می تواند آسیب های آن را کنترل نماید چرا که تجربه نشان داده است هرجا محدودیتی حاکم شود، مردم به سمت راهکارهای خلاف قانون برای عبور از آن می روند که این مساله آسیب های فراوانی به دنبال دارد.
فراهانی گفت: دولت باید در راستای دفاع از حقوق شهروندی و قانونی اساسی که گردش آزاد اخبار و اطلاعات را برای همه شهروندان لازم و ضروری می داند عمل کند و در مسیر قانونمند کردن فضای مجازی اقدام نماید.
وی افزود: فضای مجازی مانند هر دستاورد بشری دیگری دارای آسیب و عیب هایی است که می توان با ایجاد شفافیت، ترسیم قوانین و هدفمند کردن فعالیت ها، جلوی آن آسیب ها را گرفت، اما نمی توان بنابر وجود این آسیب ها به طور کلی فضای مجازی را مسدود و یا محدود کرد.
وی با اشاره به این که مردم به نقش مهم فضای مجازی به خوبی پی برده اند، بیان کرد: استفاده مردم از این فضا را می توان در رخدادهای سیاسی مانند انتخابات ها به خوبی مشاهده کرد که هر جریان سیاسی تلاش می کند با تشکیل گروه ها و کمپین های مختلف در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم گام بردارد.
این فعال سیاسی گفت: دولت باید با حفاظت و حراست از فضای مجازی و ایجاد شفافیت در این عرصه، در مقابل فشارها ایستادگی کند؛ امروز جوانان و نخبگان کشور بیشترین حضور را در فضای مجازی دارند و این ظرفیتی مطلوب برای دولت و نظام است تا از مباحث و انتقادهایی که در این فضا مطرح می شود برای پیشرفت خود استفاده کند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.