به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، یکشنبه به نقل از سید کمال پاک فطرت افزود: خشکسالی سال های گذشته سبب خالی شدن چهار هزار روستا از سکنه شده که این مشکل نشان می دهد که شوراهای روستایی پیش از مسائل عمرانی باید فکری برای مشکلات معیشتی روستاییان کنند.
او ادامه داد: مهمترین کار شوراها حرکت بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی به ویژه در مناطق روستایی است و اعضای شورا باید ضمن پرهیز از نگاه سیاسی و شخصی به مسائل، به دنبال تامین منافع منطقه خودشان باشند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای شوراها برای توسعه شهرها و روستاها گفت: تشکیل شوراها یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است چرا که فرصت تصمیم گیری در منطقه را به شکل مستقیم برای خود مردم ایجاد کرده است.
پاک فطرت، یکی از نیازهای شوراها را دانش محوری در برنامه ریزی دانست و بیان کرد: محدود کردن افق برنامه ریزی ها به سطح شهرستان نمی تواند به پیشرفت و ارتقای جایگاه شوراها کمکی کند بلکه باید از مراکز و نهادهای دانش پژوه و علمی موجود در منطقه نهایت استفاده را برد.
او اظهار داشت: نگاه فرا منطقه ای و الگوبرداری های متناسب با منطقه نیز از دیگر مواردی است که باید اعضای شوراها به آن توجه ویژه داشته باشند.
پاک فطرت گفت:از سال 1382 که شوراهای روستایی تشکیل شده تاکنون 20 هزار میلیارد تومان اعتبار به روستاهای کشور تزریق شده که از این میزان 15 هزار میلیارد تومان آن مربوط به سال 92 تا 96 بوده است که همین موضوع نشان دهنده عزم دولت برای کمک به روستاها به رغم مشکلات موجود است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: در سال 96 به روستاهای استان 187 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت اما به نظر می رسد حجم کارهای انجام شده به میزان اعتبار تخصیص یافته نبوده است.
او گفت: شوراهای روستایی برای هزینه کرد مناسب این اعتبارات نیاز به برنامه ریزی دارند تا بتوانند بهترین بهره را از بودجه هایی که دریافت می کنند به مناطق روستایی برسانند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.