به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز پنجشنبه در همایش بزرگ «رسول رحمت» و گردهمایی علمای اهل تسنن و تشیع استان خراسان جنوبی افزود: علما و روحانیون به عنوان علمدار و پرچمدار نظام در آنچه مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب بیان کردند، در راس قرار دارند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با همت و تلاش همه مردم و علما به پیروزی رسید که تا امروز حفظ شد و در گام بعدی وظیفه من و شما سنگین تر می شود که نه تنها باید مواظب باشیم و اجازه ندهیم این مسیر خدشه دار شود بلکه گامی رو به جلو اما متفاوت از گذشته را برداریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این بیانیه تمدن سازی مورد تاکید قرار گرفته است لذا باید امروز تفکر و ایده تمدن اسلام ناب به همت من و شما در هر جایی که هستیم برای مردم القا و مسیر برای آنان روشن شود.
وی از علما و روحانیون به عنوان بازوان رهبری در گام دوم انقلاب یاد و تاکید کرد: این قشر باید تلاش کند و اگر کوتاهی از ناحیه ما صورت بگیرد بسیار سخت خواهد گذشت.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه خط به خط بیانیه گام دوم انقلاب رهگشاست یادآور شد: این بیانیه افتخار به گذشته را تبیین می کند.
وی گفت: چند ماه پیش عده ای به گونه ای نظام را تبیین می کردند تا مردم نتوانند جشن پیروزی 40 سالگی انقلاب را جشن بگیرند گویا نظام هیچ گونه دستاوردی نداشته در حالیکه امروز تنها در عرصه اهل سنت بیش از 170 هزار مسجد در سراسر کشور ساخته شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اکثر روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و روستاهای بالای 20 خانوار بدون برق در استان وجود ندارد.
وی تاکید کرد: افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید توسط افرادی که تریبون در دست دارند برای مردم تبیین شود در غیر اینصورت مطالب منتشر شده در فضای مجازی شاید باور نسل چهارم و جوان کشور شود.
وی گفت: مردم ایران اسلامی به ویژه خراسان جنوبی هنوز برای علم، عالم و لباس روحانیت ارزش قایل هستند لذا به سخنان علما اهتمام می ورزند و به آن اعتماد می کنند.
رضایی افزود: همه ما باید نقشه راه مسیری که در پیش گرفته ایم را هدف گذاری کنیم و اگر بناست تمدن اسلام اصیل را داشته باشیم نباید فقط جلوی پای خود را ببینیم که در این صورت نخواهیم توانست هدایتگر دیگران باشیم.
وی با بیان اینکه اسلام در حال آسیب دیدن و در خطر است اظهار داشت: خرافات زیاد شده و گاهی از سران کشورهای اسلامی به دامان یهود افتاده اند لذا باید خیلی مواظب باشیم.
حجت الاسلام رضایی به نامگذاری سال 98 به عنوان رونق تولید اشاره کرد و گفت: مردم خراسان جنوبی 20 سال است با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند اما اگر به مردم طرح بدهیم، مجریان خوبی هستند.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید باید برای مردم تبیین شود افزود: اقدامات خوبی از سوی بسیج و نهادهای دولتی در این زمینه در حال انجام است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: گاهی لازم است با توجه به اینکه ماموریت اصلی علما و روحانیون فرهنگ است اما به شرط اینکه از رسالت اصلی خود غافل نشویم در حوزه اقتصادی و اجتماعی هم ورود پیدا کنیم.
وی وحدت و همدلی در خراسان جنوبی را زبانزد دانست و اظهار داشت: امسال کارها بین هر دو بخش (تشیع و تسنن) تقسیم می شود و مقدمات اولیه انجام شد که امید است این همدلی را بین مردم استان هم حفظ کنیم.
حجت الاسلام رضایی گفت: فضای امنیت، آرامش و همدلی خراسان جنوبی در کشور مثال زدنی است و نباید اجازه داد این فضا توسط ورود و نفوذ عده ای که متعلق به استان هم نیستند خدشه دار شود.
وی بیان کرد: مبعث پیامبر (ص) روز بزرگی است که در تاریخ بشریت سابقه ندارد و تحولی بود که بشریت را به سمت فتح قله های کمال هدایت کرده و دایره انسانیت را حفظ می کند.
وی از مبعث به عنوان روز بزرگ انقلاب جهل زدایی از چهره بشریت یاد کرد و گفت: سرمایه بزرگی که در اختیار داریم و خداوند یکی از منت های بزرگی که به ما ارزانی داشت و تحول بزرگی که رخ داد بعد از مبعث، انقلاب اسلامی ایران بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.