به گزارش ایرنا ساسان تاجگردون، شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، افزود: این رشد بیانگر وضعیت مطلوب استان فارس در بخش اعتبارات ملی در پیوست قانون بودجه سال 98 است.
وی ادامه داد: در بحث اعتبارات ملی از یک سو و اعتبارات ملی با ویژگی استانی، تعداد طرح های مصوب از 158طرح در سال 97 به 162طرح در سال 98 افزایش یافت.
او اظهار داشت: ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی کشور نشان می دهد که سهم بخش کشاورزی ما 17و سه دهم درصد، سهم صنعت 25 و هفت دهم درصد، ساختمان پنج و چهار دهم درصد و خدمات پنج و یک دهم درصد است.
تاجگردون گفت: ظرف سال های 92 تا 97 میزان بیکاری در فارس روند کاهشی داشته و مشارکت اقتصادی هم افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در سال 97 هم میزان بیکاری به هشت و 9 دهم درصد رسید و نرخ مشارکت اقتصادی هم روند مطلوبی داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بیان کرد: از مجموع اعتبارات سال 97 افزون بر 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در بخش استانی و ملی و ملی با ویژگی استانی ابلاغ شد که میزان تخصیص در مجموع هر 2 بخش، 87 و نیم درصد بوده است.
او گفت: به تفکیک نیز میزان تخصیص استانی 62و چهار دهم درصد بوده اما در بخش ملی نسبت ویژه از 156 و نیم درصد را شامل می شود که این هم به دلیل ظرفیتی است که نمایندگان مجلس از جا به جایی استفاده از ظرفیت قانونی اسنادی که مطالبات پیمانکار است و می توان از سهم مصوب پیوست قانونی یا ابلاغی بیشتر شود، ایجاد کرده اند.
تاجگردون افزود: لذا استان فارس هم از این ظرفیت استفاده ویژه را برد و با همکاری و تلاش نمایندگان استان شرایط خوبی برای استان در این زمینه فراهم شد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.