عبدالحمید دربانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدون برنامه ریزی اصولی نمی توان برای توسعه کسب و کار با وجود تحریم های استکبار جهانی گام های عملیاتی در کشور برداشت.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته منویات رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال مبتنی بر طرح های اقتصادی بود که تاکنون بخشی از این امر از سوی دستگاه های اجرایی در گام عملیاتی قرار گرفت.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: کشور با شرایط آرمانی برای تحقق شعار سال فاصله زیادی دارد، اما با برنامه ریزی اصولی می توان به رونق تولید و خودکفایی اقتصادی امیدوار بود.
دربانیان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با اطلاع از وضعیت جاری کشور شعار رونق تولید را برای سال 98 انتخاب کردند و دولت با استفاده از ظرفیت های کنونی کشور برای توسعه ایران اسلامی گام بردارد.
وی تصریح کرد: صنعت سمنان اکنون با مشکلات ریز و درشت فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، امسال صنعتگران برای رونق تولید، با وجود چالش های گسترده، با اراده و انسجام با هدف توسعه اقتصادی در کشور تلاش می کنند.
دربانیان اضافه کرد: با وجود افزایش قیمت دلار، تثبیت نرخ ارز در ماه های گذشته اقدام مثبت دولت بود که این پایداری و ثبات قیمت ها برای سال 98 هم باید ادامه یابد.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان با بیان اینکه بخش خصوصی و صنعتگران همواره برای توسعه روزافزون کشور در تلاش بودند، گفت: با انسجام ملی توطئه های استکبار جهانی خنثی می شود.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.