به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با حضور جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری افزود: این بودجه در راستای اجرای طرح راه سازی میاندوآب - سرچم و میاندوآب - شاهین دژ هزینه می شود.
وی اضافه کرد: با اضافه شدن این میزان اعتبار، کل بودجه استان از محل مصوبه های سفر به بیش از 25 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
وی با اشاره به توفیق آذربایجان غربی در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نیز بیان کرد: با توجه به موفقیت در مرحله نخست، سهم استان از مرحله دوم باید بهبود و افزایش یابد.
وی ادامه داد: توجه به اجرای طرح های اشتغال پایدار روستایی در رسته های جدید نظیر لجستیک و بهداشت نیز می تواند موفقیت استان در مرحله دوم را بیشتر کند.
نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی گفت: این استان ظرفیت تامین نهاده های دامی حداقل غرب کشور را دارد ولی برخی بی توجهی ها امکان‌ استفاده از این ظرفیت‌ را ‌گرفته است و امیدواریم با همراهی دستگاه های کشوری این مشکلات برطرف شود‌.
«شهریاری» از جمله مشکلات استان را تخصیص ندادن آب به بخش صنعت عنوان ‌کرد و افزود: وزارت نیرو برای حل ‌این‌ مشکل اقدامات خوبی انجام داده است که باید از توجه ویژه این ‌وزارتخانه قدردانی کرد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان برداشت آذربایجان شرقی از سد بوکان قابل توجه است، بیان کرد: بخش مهمی از آن نیز به جای آب شرب در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد که در این باره باید تجدیدنظر شود.
وی بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر می تواند با همراهی بخش خصوصی انجام‌ گیرد که اهتمام ویژه اتاق بازرگانی را می طلبد.
به گزارش ایرنا رییس جمهوری و هیات دولت اواخر آبان ماه امسال به آذربایجان غربی سفر کرده بودند و مصوبه های بسیار تاثیرگذاری نیز برای استان در این سفر تمهید ‌شد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.