رضا جهینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 114 حلقه چاه غیر مجاز با حجم تخلیه بیش از 700 هزار مترمکعب آب در سطح این شهرستان مسدود شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و 407 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است، ادامه داد: با کمک مردم و کشاورزان تا آخر سال دستور انسداد 150 حلقه غیرمجاز از مراجع قضایی اخذ می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون حجم تخلیه چاه های غیرمجاز در سطح این شهرستان سالانه بیش از 68.5 میلیون مترمکعب است.
رییس اداره امور آب مهاباد بیان کرد: برداشت غیرمجاز آب، باعث کاهش منابع آب زیرزمینی و پایین رفتن سطح آن می شود، به طوری که فرونشست زمین را نیز به دنبال دارد.
جهینی تاکید کرد: جهاد کشاورزی برای مبارزه با بهره برداری های غیرمجاز از آب های زیرزمینی و چاه های فاقد مجوز با همکاری شرکت آب منطقه ای، سیاست ارایه نکردن هرگونه تسهیلات و خدمات کشاورزی به متخلفان را در پیش گرفته است و کشاورزان را به اجرای روش های نوین آبیاری که دولت برای آنان یارانه بسیار خوبی را در نظر گرفته است، هدایت می کند.
وی اظهار داشت: هم اکنون یکهزار و 528 حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه 53.7 میلیون مترمکعب وجود دارد که یکهزار و 283 چاه در بخش کشاورزی با حجم 44.4 میلیون مترمکعب و 189 حلقه چاه مربوط به بخش صنعت با حجم 3.4 میلیون مترمکعب و 60 حلقه چاه با مصارف شرب با حجم 6.07 میلیون مترمکعب را شامل می شود.
به گزارش ایرنا از ابتدای سال 1393 تاکنون 513 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد با دستور مراجع قضایی مسدود شده است.
مهاباد با بیش از 80 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب های مهم بخش کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود؛ این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و خلیفان است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.