رضا جهینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال 392 میلی متر بارندگی در سطح شهرستان مهاباد ثبت شده و ارتفاع آب در سد مهاباد به یکهزار و 350 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه سهمیه بخش کشاورزی مهاباد حدود 95 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: امسال 72 میلیون مترمکعب آب سد در چهار مرحله برای مصارف کشاورزی شهرستان مهاباد رها شده است.
جهینی همچنین ادامه داد: مرحله پنج و آخر رهاسازی آب برای مصارف کشاورزی در شهریور ماه با حجم 23 میلیون مترمکعب برنامه ریزی شده است.
وی یادآور شد: امسال 20 میلیون مترمکعب برای مصرف آب شرب و 6 میلیون مترمکعب نیز برای مصرف صنعت از مخزن سد مهاباد آب رهاسازی شده است.
جهینی با بیان اینکه بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزان با عمل به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی از کاشت محصولات اضافه و همچنین محصولات با نیاز آبی بالا پرهیز و برای آبیاری از روش های نوین آبیاری استفاده کنند.
وی همچنین با تاکید بر ممنوع بودن شنا کردن در تأسیسات آبی و سد مهاباد گفت: امسال سه نفر در سد مهاباد غرق شده اند و بر این اساس از شهروندان خواست در حاشیه سد و کانال و رودخانه های مسیر آب سد مهاباد از شنا کردن خودداری کنند.
به گزارش ایرنا سد مهاباد یکی از سدهای بزرگ آذربایجان غربی و جزو 10 سد پرآب کشور است؛ جاده‌های ارتباطی مهاباد به سردشت و پیرانشهر از حاشیه دریاچه این سد زیبا عبور می کند و محلی برای اطراق گردشگران به شمار می رود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت و بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.