اسکندر عبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 69 هزار و 200هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار 61 هزار و 100 هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در بوکان 15درصد افزایش یافته است، افزود: ظرفیت های خوب آب و خاک در این شهرستان باعث شده است تا بوکان هر ساله و به صورت متوالی مقام نخست تولید گندم در سطح آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.
عبدی ادامه داد: امسال برای ثبت اطلاعات کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و محصولات آنان سامانه نظام نوین در بوکان راه اندازی شده و این امر باعث می شود که اطلاعات کلی کشاورزان به سهولت در دسترس قرار بگیرد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان بیان کرد: در سال گذشته 58 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته بود که از این مقدار 90 هزار تن گندم برداشت شد.
وی با بیان اینکه میزان برداشت گندم در این شهرستان نسبت به سال زراعی سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش پیدا می کند، گفت: امسال 120هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید از زارعان خریداری می شود.
به گزارش ایرنا با وجود پتانسیل های بسیار مناسب برای کشت گندم در بوکان موجب شده این منطقه به انبار غله آذربایجان غربی شهرت پیدا کند اما همچنان کشاورزان این شهرستان با مشکل ذخیره گندم مواجه هستند.
هم اکنون در این شهرستان تنها امکان ذخیره سازی 30 هزار تن گندم وجود دارد و بر همین اساس تسریع در ساخت سیلوی 70 هزار تنی این شهرستان یک نیاز اساسی است.
بوکان دارای 110هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 25 هزار هکتار آبی و 85 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می شود.
این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود.
7510/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.