به گزارش ایرنا غلامرضا تاجگردون، شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، افزود: چنانچه میزان فروش نفت کاهش یابد نمی توان برای اجرای پروژه ها به درآمدهای نفتی تکیه کرد بنابراین باید از طریق روش های دیگر اقدام کنیم.
وی ادامه داد: از سال 97 که بحث تهاتر بدهی های بانک ها مطرح شد بر اساس مصوبه مجلس تاکید شد که 50 درصد تهاتر بخش خصوصی باشد.
تاجگردون گفت: پروژه های بسیاری برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد و بخش خصوصی هم راغب به جذب آنهاست اما برخی مدیران با وجود تاکید و حمایت دولت و مجلس به دلیل ترس از مورد بازخواست قرار گرفتن از انجام این کار خودداری می کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی همه مجموعه ها از جمله رئیس قوه قضاییه از واگذاری طرح ها به بخش خصوصی حمایت می کنند، انجام ندادن این کار ضعف مدیریت است.
وی، با اشاره به جایگاه استان فارس در کشور گفت: از استان هایی مانند فارس انتظار است که موتور توسعه کشور باشند و برای اینکه بتوانند به این وظیفه عمل کنند باید مشکلات فرا روی آنها برداشته شود.
ناجگردون اظهار داشت: بر اساس آمار ارایه شده، صادرات غیر نفتی استان فارس حدود یک و نیم میلیارد دلار است که این رقم در این شرایط که کشور دچار مشکل است، عدد کمی نیست.
وی، در مورد پروژه راه آهن شیراز – بوشهر هم گفت: با توجه به بُعد ملی این طرح، ضروری است که نمایندگان برای تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه بکوشند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.