به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در خانه ملت، «محمد حسینی»،افزود: دکتر روحانی رئیس جمهوری نامه ای به مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت 2 میلیارد دلار از منایع صندوق توسعه ملی برای کمک به سیل زندگان سال 98 ارسال کرده است.
وی اظهار داشت: در پاسخ ارسالی از دفتر مقام معظم رهبری آمده است که ما ابتدا از ظرفیت های موجود در قوانین و مقررات و همچنین خلق منابع در حوزه خارج از صندوق توسعه ملی را با تمام ظرفیت هایی که امکان دارد پیش بینی می کنیم و در صورت اینکه باز هم این منابع میزان پرداخت خسارت را تامین نکرد از محل منابع صندوق براساس پیش بینی ها موافقت می شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت از آسیب دیدگان سیل که از سوی 171 نفر از نمایندگان طراحی شده و به صورت عادی اعلام وصول شده بود، روز گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
حسینی افزود: در کمیسیون با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری مقرر شد چون آغاز سال است و به نوعی حجم میزان نقدینگی در دسترس دولت کم است به استناد ماده 24 قانون محاسبات عمومی سقف تنخواه گردان خزانه از 3 درصد بودجه عمومی به 5 درصد افزایش یافت.
وی گفت: این 2 درصد می تواند میزان نقدینگی مورد نیاز آن 5 درصد تنخواه گردان در اجرای ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون مدیریت بحران را برای کمک به این حادثه تامین کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد حاصل از محل فروش اموال موجود در سازمان اموال تملیکی به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای کمک به سیل زندگان هزینه شود و چنانچه مشخص شود اموال فروخته شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی بوده، دولت متضمن پرداخت خسارت به آنان می شود.
حسینی افزود: منابعی از فروش اموال مازاد دولت پیش بینی شده و به استانداران اجازه داده می شود در هر استان سیل زده اگر اموالی به فروش رفت می تواند برای تامین منابع پرداخت خسارت ها هزینه شود.
وی اظهار داشت: حدود 30 درصد از منابع قرض الحسنه پیش بینی شده بودجه 98 را مورد توجه قرار است و به بانک مرکزی اجازه داده شد از این منبع تسهیلات سیل زدگان تامین شود.
نماینده مردم  تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: به دولت اجازه داده شد که مازاد بر سقف قانونی نسبت جابه جایی اعتبارات اقدام کند.
وی ادامه داد: این کار معادل 5 هزار میلیارد تومان جا به جایی در طرح های مختلف و طرح های پیوست شماره یک صورت می گیرد و نیز اجازه داده شد تا 30 درصد منابع پیش بینی شده در بودجه سال 98 از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یابد.
حسینی افزود: پیش بینی کمیسیون این است که از محل صندوق توسعه ملی؛ یک میلیارد یورو تسهیلات داده شود.
در پی بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته و آغاز سال جدید، تعدادی از استان های شمالی، غربی و جنوب غربی دچار سیلاب های ویرانگر شدند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.