به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی ارغون اضافه کرد: یگان‌های حفاظت و اکیپ‌های گشت حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی،اداره کل محیط زیست، اداره کل حریم شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان فارس در امر حفاظت از اراضی کشاورزی و اراضی ملی ودولتی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: این امر فرصت مناسبی را برای پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی ایجاد کرده است.
ارغون بیان کرد: بر این اساس سه مورد از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در سطح 3 هزار مترمربع از اراضی زراعی– باغی واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز قلع ‌و قمع شد و به حالت اولیه برگشت.

** اجرای احکام قضایی در زرقان فارس
ارغون همچنین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی بخش زرقان شیراز تخریب شد.
وی افزود: 15 مورد مستحدثات غیرمجاز در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این بخش قلع و قمع شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مردم استان خواست به منظور حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی برای پایداری تولید محصولات کشاورزی قبل از هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی از ادارات امور اراضی شهرستان های استان استعلام بگیرند.
ارغون گفت:مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه اراضی زراعی و باغی با سامانه131امور اراضی استان تماس بگیرند و تخلفات مربوط را گزارش کنند.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.