مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه اراضی کشاورزی اعم از باغ و زمین های زراعی و تبدیل زمین های زراعی به باغی در شهرستان های زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است.

عزیز امانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تبدیل اراضی ملی به اراضی کشاورزی در این استان، بیان کرد:  این موضوع  بایستی از اداره کل منابع طبیعی پیگیری شود و جهاد کشاورزی هیچ توصیه ای به کشاورزان در جهت توسعه اراضی زراعی و باغی در زمین های منابع ملی و یا منابع طبیعی  نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی همواره مخالف توسعه اراضی کشاورزی به صورت ابی  در زیر حوضه دریاچه ارومیه بوده، بیان کرد: 90 هزار هکتار از وسعت 112 هزار هکتاری اراضی باغی استان در زیر حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی است.

امانی گفت: هر هکتار از باغ های موجود در زیر حوضه دریاچه ارومیه 12 هزار مترمکعب آب مصرف می کند و جایگزینی گونه های کم آب بر به جای گونه های پر آب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سنجد، بادام و زعفران برای کشت جایگزین مناسب بوده و با آب و هوای مناطق مختلف استان سازگار است، افزود: باغداران نیز می توانند از کشت جایگزین در این زمینه و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

همچنین عیدی مدیر زراعی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: میزان اراضی زراعی آبی در حوضه دریاچه ارومیه در 9 شهرستان 170 هزار هکتار بوده که در این اراضی مصرف آب بسته به نوع محصول متفاوت است.

وی بیان کرد: فعلا مجوزی برای توسعه اراضی زراعی در این زیر حوضه صادر نشده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.